VĒRTS REDZĒT: Par pirmo un vienīgo PSRS dīvu

DAUDZ MISTIKAS. «Protams, man gribētos zināt, kā bija patiesībā, jo informācija par slavenās dīvas dzīvi ir diezgan pretrunīga un mistiska,» saka aktrise Karina Lučiņina. Viņai rītvakar pirmizrāde Ļubovas Orlovas lomā © Dmitrijs SUĻŽICS, F64 Photo Agency

«Es biju redzējusi viņu filmās, pat zināju atsevišķus citātus no šīm filmām, bet, gatavojoties šai izrādei, viņu ieraudzīju pavisam savādāku. Protams, arī man ir interesanti, vai tas, ko par viņu runā, ir taisnība vai nav,» saka aktrise Karina Lučiņina.

Viņa spēlē galveno lomu dokumentālajā kabarē Ļubova Orlova. Dīva. PSRS jeb Orlova. Andra Bērziņa sieva, ko teātra klubārestorānā Austrumu robeža iestudējusi režisore Dita Balčus.

Ļubova Orlova (1902-1975) bija krievu aktrise, dziedātāja un dejotāja, 20. gadsimta 30. gadu padomju filmu zvaigzne, PSRS Tautas skatuves māksliniece. Tautas dievinātā aktrise iemirdzējās filmā Jautrie zēni un vēl 17 padomju kinolentēs, tādējādi ieejot vēsturē kā pirmā un vienīgā PSRS dīva. Tiesa, režisors un vēlāk arī aktrises vīrs Grigorijs Aleksandrovs šo sava laika simbolu radīja kā līdzību citai, jau esošai dīvai - Marlēnai Dītrihai. Amerikā satiktās zvaigznes fascinēts, viņš Ļubas matus lika pārkrāsot blondus, piešķīra viņai līdzīgus iniciāļus - M. D. - un filmā Cirks Mērija Dikinsone jau dejoja un dziedāja kā Marlēna Dītriha.

Ar savu laikabiedri, līdzinieci un sāncensi - pasaules dīvu Marlēnu Dītrihu Ļubova Orlova satiksies ne Krievijā, ne Amerikā, bet tepat Rīgā, jo, kā izrādās, slavenā krievu aktrise, Staļina favorīte, reiz bija precējusies ar latvieti. Bet Marlēna Dītriha Austrumu robežā viesojas ne pirmo reizi: 2001. gadā veidoto izrādi M. Dītriha.Caurbraucot un 2006. iestudēto Pikanto zvaigzni, kur dīvas ceļi krustojās ar Laizu Minelli un Allu Pugačovu, savulaik noskatījušie jau daudzi tūkstoši skatītāju. Un nu dokumentālās fantastikas seriāls turpinās. Izrādes scenārija autori: Raimonda Vazdika, Viktors Podlubnijs un Dita Balčus. Marlēnas Dītrihas lomā, protams, Raimonda Vazdika, bet Grigorija Aleksandrova, Josifa Staļina, Čaplina un citus tēlus kā cepures šajā izrādē maina traģikomiķis Jānis Jarāns.

«Lai arī Ļubovas Orlovas dzīve zināmās izpausmēs bija diezgan traģiska, mūsu izrādē nav dramatisma un skatītāju tā neiegruzīs. Mūsu versijā akcents likts uz viņas karjeru, kā tā veidojusies, un ko tās dēļ nācies ziedot. Izrādē ir daudz humora, fragmenti no leģendārajām padomju laika filmām, populāras un iemīļotas melodijas,» atklāj Karina Lučiņina, piebilstot, ka muzikālo noformējumu veido komponists Valdis Zilveris.

«Informācija par Ļubovu Orlovu un viņas dzīvi ir diezgan pretrunīga, tajā visā ir diezgan daudz mistikas, bet mēs rādām to, kā mēs viņu redzam,» saka galvenās lomas atveidotāja. Aktrise atklāj, ka izrāde ir bilingvāla - latviešu valoda tiek miksēta ar krievu valodu, jo izrādē ir tēli, kuri neasociējas ar latviešu valodu un krieviski arī sulīgāk skan. Nākamā izrāde 25. oktobrī.

Dzimusi Liepājā, 13 gadus nostrādājusi Daugavpils teātrī, aktrise Karina Lučiņina jau četrus gadus dzīvo Rīgā un, kā pati saka, ir brīvmāksliniece, atvērta dažādiem radošiem piedāvājumiem. Iepazīta vairākos TV seriālos, tostarp Likteņa līdumnieki (2003-2008), Svešā dzīve (2007), Cerību iela 21 (2008), Mīli mani mūžam (2009) un UgunsGrēks (2017), viņa šoruden parādīsies arī jaunajās Ēnu spēlēs. Bet kopā ar režisoru Jāni Streiču, aktieriem Sarmīti Rubuli un Jāni Paukštello turpinās pērn iesākto Vakarēšanu, kurā, ciemojoties pie skatītājiem visā Latvijā, lasīs un izdziedās Jāņa Klīdzēja stāstu Zelta krustiņš.



Izklaide

Šveices Bāzeles kantonā šodien notiek referendums, kurā pilsoņiem jāizlemj, vai tērēt miljoniem eiro starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa organizēšanai, ko pretinieki nodēvējuši par valsts naudas izšķiešanu zaimojošam mūzikas pasākumam.

Svarīgākais