Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā skatāma “Mākslas optimizācija”

Ilona Ražinska- Klusums © publicitātes foto

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā Vecrīgā, Skārņu ielā 10/20, līdz pat 30. maijam ir apskatāma izstāde Mākslas optimizācija.

Izstāde iecerēta kā dekoratīvās mākslas un dizaina skate, kas atspoguļo jaunākos procesus un parādības šajā mākslas jomā Latvijā. Tēmas skaidrojums ir pietiekami plašs un daudzveidīgi traktējams: „optimalizēt, optimizēt” – nozīmē: 1. veidot, izvēlēties ko tā, lai tas būtu optimāls, 2. „optimāls” – visizdevīgākais, vispiemērotākais, vislabākais. Atkarībā no autora fantāzijas tēma ir saturiski un vizuāli traktēta plašāk, arī komiskā vai citā nozīmē.

Izvēloties šī gada izstādes tēmu, muzejs vēlējās to saistīt ar šobrīd valstī notiekošajām reformām, ko valdība sauc par optimizāciju un kā šī optimizācija var atspoguļoties radošajā darbā.

To, kuram no māksliniekiem tas ir izdevies vislabāk un pārliecinošāk, kā allaž savu vērtējumu varēs izteikt izstādes apmeklētāji un noteikt viņuprāt labāko darbu. Šī darba autoram arī tiks sarūpēta speciāla balva.

Lielu mākslas optimizācijas darbu šīs ļoti daudzveidīgās izstādes iekārtošanā ir paveicis muzeja mākslinieks Jurģis Krāsons un izstāžu iekārtotājs Uldis Timoško.

“Jebkurš objekts, pabeigts vai nē, kurā ieguldīti Latvijas valsts resursi, ir nacionālā bagātība. Patlaban pārdošana vai ekspluatācija ir mazaktīva, tāpēc gudri būtu domāt par konservāciju, lai objektu saglabātu maksimāli stabilā stāvoklī, nostiprinot tā struktūru. Strukturēšana maina vielas molekulu svārstību un elektroniskos spektrus,” saka metālmākslinieks Kārlis Ādminis, norādot, ka viņa darbā ir nepārprotami pierādīts atdzīvināšanas jeb strukturēšanas fakts.

Izstādē piedalās 72 dekoratīvās mākslas un dizaina jomā strādājošie mākslinieki un Latvijas Mākslas akadēmijas studenti ar darbiem, kas tapuši 2009./10.gadā.

Svarīgākais