No 14.oktobra līdz 6.novembrim Rīgā vecajā Tabakas fabrikā un uz "AB dambja" notiks skaņu mākslas izstāde "Resonance Riga", kuru atklās Mančestras elektroniskās mūzikas producenta "Holy Other" koncerts
"Holy Other" koncerts notiks 14.oktobra vakarā vecajā Tabakas fabrikā, Rīgā, Miera ielā 58.
Koncerta organizatori norāda, ka jaunais britu mūziķis pārstāv patlaban par "raganu hausmūziku" (witch-house) dēvēto mūzikas žanru. Tā nosaukums radies no žanra pionieriem "Salem", kuri savu nosaukumu izvēlējušies no vietas, kur 17.gadsimta beigās notika skandalozas un traģiskas raganu prāvas. Savukārt muzikāli "Salem" un viņu nedaudzo domubiedru, tostarp "Holy Other" un "oOoOO", daiļrade raksturojama kā salta, narkotiska un sintētiska "r'n'b" vokālu, tehno un spocīgu sintezatoru vira.
"Holy Other" mūziku izdod šajā žanrā specializējusies "Tri Angle Records" izdevniecība. Vokālu manipulācija "Holy Other" debijas minialbumā "With U" tiek salīdzināta ar "Burial" albumu "Untrue".
"Resonance Riga" izstādē būs apskatāmi Evelīnas Deičmanes, Esteres Venrojas (Esther Venrooy), Pjēra Bertē (Pierre Berthet), Maias Urstādes (Maia Urstad) un Stefana Rumela darbi. Rumela darbs jau patlaban apskatāms uz "AB dambja".
Savukārt, iespējams, interesantākais būs šim projektam speciāli veidotais starptautisku atzinību gūstošās latviešu mākslinieces Deičmanes darbs. Tas tapis skaņu mākslas rezidencē Berlīnē, kura nodrošināta nepieradinātās mūzikas biedrības "Skaņu mežs" un skaņu mākslas tīmekļa "Resonance" sadarbības rezultātā.
Skaņu māksla ir autonoms mākslas novirziens, kas radies mūzikas un tēlotājmākslas krustcelēs. Līdz ar industrializāciju pasaulē ir ielauzušās arvien vairāk skaņas, un iztēle tās ļauj uztvert muzikāli, lai gan tas nav nekas jauns – jau kopš senatnes cilvēki skaņas traktē muzikāli, piemēram, putnu dziesmas. Skaņu mākslai kā žanram rasties ir palīdzējuši spēcīgi mikrofoni un sensori, kas skaņu ļauj uztvert pilnīgāk, un tehnoloģijas, kas ļauj ar to veiksmīgi manipulēt. Skaņu mākslu no mūzikas atšķir fakts, ka mūzika pamatā tiek uztverta kā skaņdarbs ar sākumu un beigām. Skaņu mākslas darbiem turpretim drāma starp sākumu un beigām bieži ir nebūtiska: fokusā ir individuālās skaņas raksturs, tās attiecības ar telpu un arhitektūru vai kāda noteikta skaņu aina. Skaņu māksla bieži izpaužas kā skaņa, "notverta" telpā vai "skulptūrā". Tādējādi tā vieno mūziku un instalāciju mākslu.
"Resonance Riga" izstādi atbalsta "ABLV Charitable Foundation", Eiropas Savienības programma "Kultūra", Valsts kultūrkapitāla fonds un skaņu mākslas tīkls "Resonance".