Reperis Linli (viņš gan sevi piesaka, parakstoties ar visiem lielajiem burtiem) izdevis jaunu albumu, kas tapis gada garumā un “ļauj iepazīt viņu jaunā skanējumā ar personiskāko un atklātāko vēstījumu līdz šim,” vēsta viņa atbalsta komanda. Starp citu, atbalsta komandas varētu pamainīt MI ievadāmos promtus, jo vārdu savienojums “ar personiskāko un atklātāko vēstījumu līdz šim” kļūst līdz nelabumam apnicīgs...
Albumā “Zem spiediena” iekļauto dziesmu tapšana sākusies 2024. gada rudenī, savukārt studijas darbs un paši ieraksti norisinājušies 2025. gada vasarā. Pie albuma ieraksta un tā pēcapstrādes strādājis viens no latvju hiphopa spēcīgākajiem vārdiem, producents Rolands Če, kas jau vien garantē kvalitāti. Muzikālos pavadījumus veidojuši pašmāju bītmeikeri Elgrounde un Kashtekk, kā arī ārzemju bītmeikers Nxmercy. “Albuma nosaukums simbolizē emocionālo slodzi un iekšējo spriedzi, ko nākas piedzīvot gan apkārtējo apstākļu, gan paša uzlikto ekspektāciju dēļ. Tas ir stāsts par paškritiku un brīžiem, kad dzīve liek apstāties un ieraudzīt sevi no malas,” tā Linli.
Īsumā par pašu autoru. LINLI (jeb Linli), īstajā vārdā Linards Odiņš, ir liepājnieks, kurš mūzikā darbojas kopš 2019. gada, kad laida klajā pirmos singlus “I don't care” un “Tusax”, kā arī sadarbībā ar SourJ izdeva tādus kopdarbus kā “Iesit man pa back” un “Vējaģenerators”. 2023. gadā Linli izdeva interesanto, bet plašākas auditorijas nepelnīti neievēroto albumu “Lieli plāni, lieli darbi” - tajā iekļautajos skaņdarbos diezgan pamatīgās devās bija pievienots ģitārskanējums, ļaujot tajos saklausīt pat kaut ko no reproka. Plašāka publika šo mūziķi iepazina 2023. un 2024. gadā “371 Battle” repa cīņās, kur viņš abās sezonās sasniedza respektējamo labāko astotnieku.
Ļausim iesākumā par albumu stāstīt Linli komandai: ““Zem spiediena” ir solis dziļāk mākslinieka emocionālajā pasaulē un atklāj viņu nobriedušā gaismā. Albums veidots divās daļās. Pirmā ļauj iepazīt jauno Linli skanējumu, tekstos dziļāku un personiskāku, savukārt otrajā mākslinieks atgriežas pie sev iepriekš raksturīgā, bravūrīgā stila, kas joprojām ir svarīga viņa radošās identitātes daļa. Tematiski albums aptver mīlestību, nožēlu, naidu, vienaldzību un attiecības ar tuviniekiem. Linli runā par apjukumu, nedrošību un paškritiku, kā arī par vēlmi atbrīvoties no emocionālā smaguma. Tekstos bieži izmantota personifikācija, pārvēršot sajūtas un notikumus tēlos.”
Lai gan albums “Lieli plāni, lieli darbi” jau minētā ģitārskanējuma dēļ aizrāva vairāk, arī jaunais lieldarbs ir izdevies. It īpaši simpātisks ir Linli niknais, uzbrūkošais, kareivīgais, pat huligāniskais izpildīšanas stils - lūk, tieši tādam vajadzētu būt repam! Arī ar saturu (tekstiem) viss ir kārtībā, turklāt Linardam ir laba dikcija, līdz ar to vārdus var labi saprast, bet tas repā ir ārkārtīgi svarīgi. No dziesmām īpašāk būtu atzīmējamas albumu ievadošā “Vienmēr”, Wiesuļa stilā ieturētā “Ir laiks”, kopdarbs ar repa dāmu Krisy “Putenis”, fatālā “Uztiecies” un kā singls vasarā izdotā “Tīri papīri”, teksta dēļ arī “Nerunā”. Daudz ieteicamā? Nu jā, jo arī albums ir ieteicams.
Starp citu, 2026. gada 17. janvārī klubā “Sinners Club” notiks Linli pirmais solo koncerts, kurā varēs iepazīt jauno albuma materiālu dzīvā skanējumā un “pieredzēt repera līdzšinējās mākslinieciskās darbības visas šķautnes.”