Lai gan var diezgan droši prognozēt, ka lielākā daļa latvju mūzikas cienītāju par dueta “Domenique Dumont” esamību nezina neko vai gandrīz neko, tas ir viens no straumēšanas servisos visaugstāk novērtētākajiem mūsu mūzikas produktiem visā pasaulē. Noslēpumainībā pašu mājās un panākumos starptautiskajā apritē ar duetu var sacensties, šķiet, vienīgi “Sign Libra” un Tobu. Starp citu, pēdējais ir vēl mīklaināks.
Duets “Domenique Dumont” ir Artūrs Liepiņš un Anete Stuce. Par pirmo var vēstīt to, ka viņš savas muzikālās gaitas sācis instrumentālajā apvienībā “Dun Dun” (iepriekš esot spēlējis arī grupā “Trobels”), taču tā izbeidzās jau 2009. gadā, un Artūrs turpināja radīt mūziku kā solomākslinieks ar skatuves vārdu Dunian. Ar digitālajā vidē publicētajiem skaņdarbiem viņam kaut kā izdevās piesaistīt ārvalstu, pat “BBC Radio 1”, mūzikas industrijas pārstāvju uzmanību. 2015. gadā franču mūzikas izdevniecībā “Antinote Records” tika izdots Artūra jaunā projekta “Domenique Dumont” minialbums, bet “Deux Paradis” ir jau ceturtais tā studijas albums. Par dueta otru balstu kļuva Anete Stuce, kas bijusi grupas “Rīgas Modes” taustiņniece un fona vokāliste, kā arī darbojusies grupā “100 Baltas dvēseles”.
Elektroniskās mūzikas duets orientējas uz franču valodu, tāpēc nav brīnums, ka lielāko atzinību “Domenique Dumont” guvis (un gūst) tieši franciski runājošajās zemēs. Arī jaunais albums “Deux Paradis” (divas paradīzes - tulk.) ieturēts līdzīgā garā, un lielākā daļa dziesmu ir franču valodā. Albums ierakstīts no 2022. līdz 2024. gadam Rīgā, Parīzē un Igaunijas salā Hījumā īslaicīgi ierīkotā studijā vējdzirnavās.
Albuma tematika balstās pašradītos burvestību un rituālu motīvos - ikdienišķās maģijas formās, kas palīdz izdzīvot (un uzdzīvot) mūsdienu pasaulē. “Es sevi neuzskatu par īpaši reliģiozu, taču mani vienmēr ir interesējušas šīs tēmas,” stāsta Artūrs Liepiņš. “Albumu caurvij bibliskas atsauces - piemēram, ideja, ka agrīnajā reliģiskajā domā paradīze netika uztverta kā vieta, kas būtu atdalīta no Zemes. Tāpat tajā rodamas atsauces uz agrīno ezotēriku, konkrētāk hermētismu un tā atdzimšanu vēlajos viduslaikos un renesanses laikā. Albums pēta tieksmi veidot individuālu ticības sistēmu - sava veida iekšējo kosmoloģiju.”
Nav šaubu, ka “Deux Paradis” būs viens no galvenajiem pretendentiem uz dažādām gada balvām, sākot no “Austras balvas” līdz “Zelta mikrofonam” un “Gammai”, jo, jādomā, ka praktiski visiem par to spriedums būs līdzīgs - tas ir nevainojams! Protams, tas ir arī kvalitatīvs. Vai interesants? No novatorisma un spilgtas individualitātes viedokļa - jā, taču tajā pat laikā - kāpēc gan vidējam latvju mūzikas cienītājam īpaši vajadzētu sajūsmināties par elektroniku, turklāt franču mēlē?! Taču skaļi to neviens neteiks, jo apšaubīt “Domenique Dumont” kvalitātes nozīmētu apveltīt sevi ar provinciālisma zīmogu.
Stilistiski skaņdarbi piedāvā vieglus “dub” ritmus amplitūdā līdz ātram disko un sintīpopam. Apskatnieku īpašāk aizķēra kompozīcijas “Amants Ennemis” un “The Order Of Invisible Things”, kuras ir vienas no klausītākajām šī albuma dziesmām arī straumēšanas servisā “Spotify”, tātad arī citi ir līdzīgās domās. Pati klausītākā gan ir tituldziesma (tā albumā ir ar astoto kārtas numuru), kurai arī nenoliedzami piemīt interesanta savdabība. Protams, uzteicamas ir Artūra spējas tik teicami noorientēties sarežģītajā mūzikas biznesā, kā arī Anetes balss dotības.
Zinātāji stāsta, ka šogad pavasarī “Domenique Dumont” esot nospēlējuši savu 50. koncertu, taču tas šī projekta desmit gadu pastāvēšanas laikā! Jāpiebilst, ka duets ir uzstājies tādās vietās kā “Institute of Contemporary Arts” Londonā, Venēcijas mākslas biennālē, eksperimentālās elektronikas festivālā “Mutek” Kanādā, galerijā “Lafayette Anticipations” Parīzē un festivālā “Dekmantel” Amsterdamā. Tā kā - ja nu redziet “Domenique Dumont” uz afišām kādā no pašmāju koncertvietām (maija beigās duets Rīgas mākslas nedēļas ietvaros esot uzstājies radošajā pilsētā “Grīziņdārzs”, kas liekas teju neticams fakts), daudz nedomājiet, bet dodieties turp!