Rīgā atgriežas trokšņainais japāņu postroka kvartets “MONO”

© Publicitātes foto

“Kad klusums pārvēršas skaņā un skaņa – bezgalībā, “MONO” atgriežas Rīgā, 30. novembrī koncertzālē “Palladium”. Viņu mūzika nav tikai koncerts, tā ir pieredze, kurā laiks izšķīst, un emocijas pārvēršas trīcošās stīgu vibrācijās. Šis būs vakars, kurā skaņa runās skaļāk par vārdiem!” tā ciemiņus no tālās Japānas piesaka koncerta rīkotāji. Biļetes pārdošanā no 21. marta.

Grupas “MONO” pirmsākumi meklējami vēl pagājušajā gadsimtā - 1999. gada sākumā ģitārists Takaakira “Taka” Goto no Tokijas sāka komponēt savu mūziku, meklējot cilvēkus, ar kuriem kopā spēlēt instrumentālā roka grupā. Pirmais kā ritma ģitārists pievienojās viņa draugs Hideki “Yoda” Suematsu, bet līdz gada beigām jau bija nokomplektēts kvartets, pievienojoties Tamaki Kunishi ar basģitāru un Yasunori Takada pie bungām, visiem dalībniekiem izmantojot arī metalofonus. Kā savus sākotnējos iedvesmas avotus minot “Sonic Youth”, “My Bloody Valentine”, “The Velvet Underground” un “Neil Young's Crazy Horse”. “MONO” psihedēlijas skaņās ietītais debijas ieraksts “Under The Pipal Tree” 2001. gadā nāca klajā talantīgos japāņus pamanījušās avangarda ikonas Džona Zorna eksperimentālās mūzikas izdevniecībā “Tzadik Records”. Britu mūzikas medija “Fact” un amerikāņu “Paste” atzīts par vienu no visu laiku labākajiem postroka albumiem un izcili spilgtu grupas debiju, 2018. gadā “Under The Pipal Tree” izdots atkārtoti - pirmoreiz divu vinila plašu formātā.

““MONO” ģitārkompozīcijas variē no melodiski hipnotiska un eiforiska miera līdz bangojošām muzikālām vētrām, kam pa spēkam noslaucīt no zemes virsas visu, kas gadās to ceļā. Kā jau tas māksliniekiem no Āzijas raksturīgi, “MONO” savu spēlēto instrumentālo postroku paceļ jaunā, sakāpinātā un pat pārspīlētā, bet dzirdes maņām aizvien komfortablā līmenī, kas īpaši jūtams dzīvo priekšnesumu laikā. Jāatgādina, ka japāņu kvartets Rīgā jau uzstājies trīs izpārdotos koncertos, un šī būs viņus jau iemīlējušo Latvijas klausītāju atkalsatikšanās pēc 11 gadu pārtraukuma, lai vēlreiz pārliecinātos, ka viņi ir viena no lieliskākajām koncergrupām uz planētas,” tas, protams, atkal no koncerta rīkotāju epitetu aprcirkņa.

“MONO” jaunākais, pēc skaita divpadsmitais, pilnmetrāžas studijas albums “Oath” ir viens no pēdējiem audiodokumentiem, ko producējis 2024. gadā no šīs pasaules aizgājušais Stīvs Albini. Pērn, svinot savu ceturtdaļgadsimta jubileju, “MONO” apceļojuši ar koncertiem 16 valstis, šī gada pavasarī spēlē Ziemeļamerikā un Ķīnā, lai pēc tam atgrieztos Eiropā. Un arī Rīgā.

Svarīgākais