Recenzija: Agnesse - “Uz augšu

© Publicitātes foto

Jaunā dziedātāja Agnesse, īstajā vārdā Agnese Stengrevica, apskatnieka blociņa sadaļā “Vērts sekot” ierakstījās jau pirms trīs gadiem, kad izdeva dziesmu “Šampis līst” (vēl pirms tam, 2020. gadā, viņa kopā ar JJ Lush laida klajā “Saku tev atā”), arī pērn viņai bija pāris veiksmīgi singli. Nu viņa izdevusi EP jeb mini albumu.

To veido piecas popdziesmas, tostarp 2023. gadā izdotie singli “Sarkani karogi” un “Ods”, nupat radiostaciju apritēs savas gaitas uzsākusī albuma tituldziesma “Uz augšu”, kā arī “Šonakt”, kam tapis arī videoklips. Pilnīgai statistikai pieminēsim arī piekto gabalu - tas ir “Vainot tevi”. Šo dziesmu rakstīšanā Agnesse sadarbojusies ar Kasparu Ansonu, Lieni Stūrmani, Māru Upmani-Holšteini, Armandu Varslavānu, Edgaru Vilcānu un Artūru Jenotu.

Agnesse neliek vilties - stilīgs un elegants pops ar “r&b” piesitienu, kas skan kvalitatīvi un profesionāli, ar eiropeisku un/vai pasaules skanējumu. Stilistiski Agnesse varētu labi iekļauties nišā kaut kur starp Aminatu un Patrishu, arī savās vokālajās dotībās ar mazliet īpatnējo tembru apveltītā dziedātāja neļauj par sevi šaubīties. Turklāt, cik izdevies redzēt, arī publiskajā komunikācijā Agnesse ir pārliecinoša. No EP iekļautajām piecām dziesmām primāri gribētos izcelt “pop & dance” ritmos ieturēto un ar atmiņā viegli paliekošu piedziedājumu bagātināto “Šonakt” (tieši tā rada lielākās līdzības ar Patrishu) un tai stilistiski līdzīgo “Uz augšu”, savukārt no teksta viedokļa ieteicamākā ir himna vasaras vakariem “Ods” - tās skanējumā dzimst asociācijas ar Katō, tātad te laikam roku pielicis Kaspars Ansons.

Albums lielākoties vēsta par jaunas sievietes attiecību peripetijām - tas ir stāsts par to, kā sāpes un noliegums aizved pie situācijas atzīšanas, sevis apzināšanās un pateicības. “Kad esi nokritusi zemāk par zemi, tad vari doties tikai uz augšu!” pauž Agnesse, kura albumā esot ietvērusi arī savu personīgo dzīves pieredzi. Noskaņas ziņā gan albums neliek domāt tik smagas domas un labi, ka tā - latvju popmūzika jau tā ir pārpildīta ar dažādām cietējām... Protams, būtu gribējies, lai dziedātāja paciestos, iekrātu vēl dziesmas un izdotu debijas darbu pilntiesīga albuma formātā, līdz ar to tajā būtu kaut kas vairāk par pāris nedzirdētiem gabaliem, no otras puses - ko tur daudz gaidīt, turklāt lielalbumu formāts sen vairs nav modē.

Īsumā par pašu dziedātāju. Agnese ir skolojusies mūzikas rakstīšanā un menedžmentā Lielbritānijā, Bekingemšīras universitātē, un darbojusies

mūzikas menedžmentā Zviedrijā bāzētajā ierakstu kompānijā “Repute Records”, trīskārtējā “Grammy” nominanta, blūzmeņa Ērika Biba (Eric Bibb) komandā. Šobrīd mūziķe ir atgriezusies Latvijā, darbojas audio zīmolvedībā un “gatava sava radošā ceļa iešanai arī popmūzikā.” Lai gan viņai pašai to laikam netīk pieminēt, Agneses tēvs ir pazīstamais pianists, komponists un producents Helvijs Stengrēvics, bet mamma - Laine Ligere, arī savulaik labi zināma dziedātāja.

Izklaide

Kamēr daudzi jaunie izpildītāji teju vai sacenšas, kurš izdomās sev pārgudrāku (un rietumnieciskāku) skatuves vārdu, dziedātāja Ance Sirsone sevi pieteikusi ar latvisku un “puķainu” pseidonīmu – Dālija Astere.