RECENZIJA: Paula “CGI”

© Publicitātes foto

Pirms nedēļas klajā nāca albums “Pauls un Paula”, kurā Raimonda Paula melodijas iedziedājusi Paula Saija, bet nu mūsu priekšā jauns Paulas albums, tikai to nav iedziedājusi tā Paula, kura ieskaņoja Paula dziesmas, bet cita Paula, turklāt albumā ir nevis Paula komponētie skaņdarbi, bet pašas Paulas gabali, kas radīti sadarbībā ar citiem autoriem.

Labi, pietiks rakstīt kalambūros - šoreiz runa ir par dziedātājas Paulas Dunderes debijas ripuli ar septiņām dziesmām, kas pagājušajā ceturtdienā tika prezentēts Tallinas ielas kvartāla “Angārā”. Šī meitene ir no Agneses Rakovskas jeb Roznieces mūzikas un izglītības platformas “Zvaigznājs” apcirkņiem, tāpēc bija skaidrs, ka viņu noteikti būs vērts redzēt un dzirdēt. Redzētais pārspēja vispārdrošākās prognozes, jo Paula uz skatuves jūtas kā zivs ūdenī.

Paula kopš 2013. gada aktīvi veidojusi saturu platformā “YouTube” un ir bijusi viena no pirmajām, kas Latvijā tika saukta par “jūtuberi”, filmējot video par dzīvesstilu un savām ikdienas atziņām, taču tagad pievērsusies mūzikai un izglītībai.

Tomēr desmit gadus ilgais treniņš kameras priekšā dod rezultātus arī tagad - pat neskatoties uz satraukumu (vismaz viņa pati apgalvoja, ka tāds esot), Paula droši un bezbailīgi uz skatuves demonstrēja “stand up” komiķes, pasākuma vadītājas, publikas iekustinātājas, protams, arī dziedātājas un pat dejotājas dotības. Korporatīvo pasākumu rīkošanas aģentūrām vajadzētu skriešus mesties parakstīt līgumu ar šo meiteni, jo viņa šajā jomā var kļūt par absolūtu Nr.1 - absolūts tīrradnis, nav taču nekā tāda, ko Paula neprastu! Pie tam bonusam šī valmieriete arī labi izskatās un runā no izteiksmes viedokļa labā valodā.

Paulas debijas albums tapis deviņu mēnešu laikā. Tā tapšanā iesaistījušies vairāki pazīstami mūziķi, tostarp Artūrs Strautiņš, Kristaps Ērglis, Matīss Repsis, protams, arī Rakovska. Albuma nosaukums “CGI” jeb “computer generated imagery” latviešu valodā tiek tulkots kā “datora ģenerēti attēli”. “Manuprāt, šī metafora lieliski der albuma galvenajai idejai,” prāto Paula. “Šo albumu es veidoju kā atskatu uz savu dzīvi, kas noticis pēdējo trīs gadu laikā. Daudz kas ir mainījies, bet ideja un sapnis par šo albumu vienmēr ir sekojis līdzi. Galvenais tā vēstījums ir par to, ka ikvienam no mums, tāpat arī man, ir jāiemācās saprast un atšķirt patiesas emocijas un cilvēkus no nepatiesiem. Mūsdienās šīs robežas ir ļoti grūti saskatīt. Galvenais, ko esmu iemācījusies šo trīs gadu laikā, ir iemīlēt sevi, saprast sevi un katru dienu kļūt par labāku cilvēku.”

PAR. Paulai ir ļoti laba balss un interesants tembrs, arī dziesmām nav ne vainas. Stilistiski - dejojama popmūzika ar “r&b” un brīžiem arī hiphopa elementiem.

Kā jaunākais singls radiostacijām nodota dziesma “Delulu”, kas droši vien attaisnos uz to liktās cerības, turklāt absolūti pelnīti - stilīgs gabals a’la Grētas Grantiņas stilā. Koncertos publiku iekustinās dejiskā “Atspulgi” ar gluži vai autobiogrāfisko tekstu, Tāpat, iespējams, klausītājiem patiks arī tituldziesma - kaut vai tāpēc, ka tajā piedalās arī Edavārdi, lai gan muzikāli no tās nav nekā īpaša, lielākais tās pluss ir teksts. Teicama ir arī albumu noslēdzošā liriskā dziesma “Vienatā” (līdzautori - Emīlija Jermola, Monta Lība, Aivo Oskis). Taču apskatnieks kā labāko kronētu dziesmu “Ķīmiska atkarība” (līdzautori Agnese, “cits zēns” Dagnis Roziņš un reperis Zeļģis), tikai žēl, ka tieši Zeļģis piedziedājis šajā dziesmā - var tikai iztēloties, cik nesalīdzināmi labāk tā izklausītos tandēmā, piemēram, ar Vulturu.

PRET. Pie katras no dziesmām kopā ar Paulu strādājis vesels atšķirīgu autoru kolektīvs, kam ir arī mīnusi - katra dziesma kaut niansēs, taču tomēr skan krietni citādākā stilā. Otra lieta - piemēram, dziesmā “Palaid vaļā” tik spēcīgi nolasās tās līdzautores Emīlijas Jermolas rokraksts, ka šo dziesmu būtu bijis labāk izpildīt pašai Emīlijai. Taču, iespējams, ierindas klausītājs to nemaz nejutīs.

Dziesmas ir labas, taču tās nav izcilas, bet šādu stabilu dziedātāju Latvijā ir ne mazums - bez “dzīvā” redzējuma Paulai latvju dziedošo meiteņu pārbagātībā klāsies grūti. Ja par šo albumu kā muzikālu vienību, tad no tajā iekļautajām septiņām dziesmām kādas trīs jau dzirdētas radiostacijās, līdz ar to tam vairs ir nozīme tikai no reprezentatīvā viedokļa. Tā kā albums ir pieejams arī CD formātā - patīkams izņēmums mūsdienu straumēšanas laikmetā! -, tad to tieši tā arī varēs izmantot.

Izklaide

Nīderlandē dzīvojošā latviešu mūziķe Anna Madara Pērkone (skatuves vārdā Annna) ar savu jauno elektroniskās mūzikas projektu “Might Delete Later” sasniedz aizvien jaunas virsotnes. Nupat izdota jauna dziesma, par ko īpaši atzinīgas atsauksmes izteikuši britu dīdžeji, bet galvenais – pavisam drīz uzstāšanās prestižajā un milzīgajā festivālā “Tomorrowland”!

Svarīgākais