Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: Musiqq “Bijis, ir un būs”

© Publicitātes foto

Marata Ogļezņeva un Emīla Balcera apvienība “Musiqq” laidusi klajā EP jeb minialbumu ar septiņiem gabaliem, kas veidoti kā sinerģija ar “Līvu” repertuāru – tās nav kaverversijas, bet uz to bāzes darinātas dziesmas.

Dažas albuma “setlistē” iekļautas ar to oriģinālajiem nosaukumiem (“Ar Tevi kopā”, “Straume” un “Kādā brīnišķā dienā”), dažām tie ir nedaudz mainīti, piemēram, oriģinālā “Kāpēc No.1” te tiek saukta vienkārši par “Kāpēc”, bet “Meitene zeltene” ir “Zeltene meitene”. Savukārt dažām pēc nosaukuma oriģinālu pat neatšifrēt, piemēram, “Līvu” hitu hits “Zīlīte” te tiek pieteikts kā “Bijis, ir un būs”, savukārt nupat arī “Muzikālajā bankā” uz skatuves Daugavpilī atrādītā “Labrīt” patiesībā saucas “Mana vienīgā ziņģe”.

Jāpiebilst, ka albuma ierakstā piedalījies arī ģitārists Uldis Beitiņš un “Līvu” sastāvā manītais saksofonists Alekss Balinskis.

Šis ir jau sestais grupas “Musiqq” studijas albums, taču pirmais, kas veidots kā aranžija jau zināmām un populārām dziesmām. “Noklausoties jauno albumu, jāsaka, ka esam patiešām priecīgi, jo mūsu mājsēdes laika eksperiments ir ieguvis pavisam reālas aprises. Šāds dziesmu radīšanas formāts bija kaut kas jauns,” atzīst Emīls ar Maratu. Skaidrojot sīkāk, Marats klāstīja, ka pandēmijas laikā sacerēti “īsi “TikTok” video”, kuros piedāvātas dažādu latviešu populāru grupu hitu aranžijas, līdz beigu galā nolemts, ka no visiem šiem sacerējumiem varētu izveidot arī kaut ko definētākā formātā, taču tam nepieciešams arī koncepts. Izvēle kritusi uz “Līviem”, jo “pirmkārt, viņi arī ir liepājnieki, otrkārt, tā ir Emīla bērnības dienu mīļākā grupa.”

Šo programmu plašākai auditorijai plānots atrādīt ar koncertu 14. februārī koncertzālē “Palladium”. “Ar nepacietību gaidām mūsu koncertsērijas “Bijis, ir un būs” noslēguma koncertu un jaunā mini albuma prezentāciju vienuviet, Valentīndienas īpašajās noskaņās,” aicina “Musiqq”.

PAR. Visu cieņu - liela uzdrīkstēšanās! Jāpaslavē arī par to, ka albumā iekļautais skaņu materiāls nav parastas kaverversijas, pārveidojot “Līvu” dziesmas “Musiqq” mērcē, bet aranžijas, kurā “Līvu” hiti sakausēti ar Marata muzikālajām izpausmēm un pat alternatīviem tekstiem. Tā īsti labi gan sanācis tikai viens gabals - dejojamais “Kādā brīnišķā dienā” remikss, varbūt vēl arī “Labrīt” (dēļ ārpus piedziedājuma esošā teksta), taču gan jau būs arī citi viedokļi.

PRET. Pat ņemot vērā Marata gluži loģisko skaidrojumu, primāri rodas jautājums - priekš kam? Nē, nopietni - priekš kam?! Liepājas rokmūzikas mantojuma popularizēšana gados jaunāku Liepājas čaļu izpildījumā, vai kas ar to domāts? Labi, ka “Musiqq” nav grābājušies gar “Līvu” zelta klasikas fondiem, piemēram, “Karogiem”, “Dzimto valodu” u.c. hitiem, tomēr arī “Straumi” viņi varēja atstāt mierā. “Zīlīte” un “Meitene zeltene” jau tāpat skan visos “kotlešvakaros”, vai ar to vēl nav gana? Atliek vien neizpratnē noplātīt rokas…