Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA. Måneskin “Rush!”

© Publicitātes foto

Dažkārt Eirovīzija izspēlē kādu jokainu kārti – lūk, piemēram, pirms diviem gadiem konkursu uzvarējušo itāļu grupu “Måneskin”, kas joprojām tiek pieteikta kā “globālā rokmūzikas sensācija”.

Dīvainākais, ka šis apzīmējums pat nav īpašs pārspīlējums, jo šī apvienība tiešām spēj pulcēt klausītājiem pilnus stadionus un koncertzāles, neskatoties uz savu piederību rokmūziķu saimei. Jāatgādina, ka arī pie mums pērn plānotais koncerts tika izpārdots trīs stundu laikā, un nav šaubu, ka 18. maijā (uz šo datumu tika pārcelts koncerts) “Arēna Rīga” būs pārbāzta ar spiedzošiem tīņiem. Kopumā 2023. gada tūrē, kas sāksies februārī un ilgs līdz maijam, paredzēti 32 koncerti un tiek prognozēts, ka to apmeklēs vismaz 500 000 fanu.

Gaidāmās tūres iekurināšanai, “Måneskin” laiduši klajā jaunu studijas albumu, kurā iekļauti arī jau iepriekš izdotie singli “Supermodel”, “The Loneliest” un “Gossip”. Lielāko daļu dziesmu producējis pasaules hitu meistars zviedrs Makss Martins kopā ar Fabricio Ferudžuzo, ieraksts tapis Losandželosā, Tokijā un arī mūziķu dzimtajā Itālijā. Albumā dzirdamas dziesmas gan angļu, gan itāļu valodā. Klausītājiem būs, no kā izvēlēties, jo kopskaitā to te ir 17!

Mazliet no vēstures. “Måneskin” pastāv no 2015. gada, to izveidojuši četri draugi vēl no vidusskolas laikiem: vokālists Damjāno Dāvids, ģitārists Tomass Radži, basiste Viktorija De Andželisa un bundzinieks Ītans Torčio. Šī grupa ar panākumiem piedalījusies vietējā “X Faktorā” (2017. gadā) un pat sensacionāli vinnējusi Sanremo festivālā, tādejādi automātiski kvalificējoties Eirovīzijai. Tur tā visus “nonesa” ar sprigano un sprādzienbīstamo rokdziesmu “Zitti e buoni”, bet tālāk viss attīstījās neiedomājamos tempos, un šobrīd “Måneskin” četrotne jau burtiski gozējas slavas prožektoru gaismā. Jāpiebilst, ka grupas diskogrāfijā jau pirms Eirovīzijas bija viens studijas albums - 2018. gadā izdotais “Il ballo della vita”, taču skaidrs, ka tā pārdošanas dati pat ne tuvu nestāvēja līdzās “pēceirovīzijas laikmeta” platei “Teatro d'ira - Vol. I”. Taču nav šaubu, ka jaunais ripulis pārspēs abus tā priekštečus.

PAR. Malači, puikas (un meitene), dzelzs jākaļ, kamēr tā karsta! Droši vien arī viņi paši nespēj jēdzīgi izskaidrot, kāpēc uznesti tādās panākumu un slavas virsotnēs, taču kas tur ko daudz prātot - jāmauc! Un kaut kas ir arī sanācis - teicama ir jau iepriekš dzirdētā “Supermodel”, nav ne vainas arī tādiem gabaliem kā “Baby Said” un “Mark Chapman”, savukārt uz nākamo singlu statusu varētu pretendēt drausmīgi uz nerviem krītošā un nosodāmi lipīgā “Bla Bla Bla”, kā arī tai itin līdzvērtīgā “Mammamia”. Patīkams pārsteigums ir “andergroundiskā” “Kool Kids”, kurā, šķiet, ka dzied nevis Dāvids, bet kāds cits (šīm aizdomām neizdevās atrast oficiālu apstiprinājumu).

PRET. Prestižais izdevums “NME” šim albumam visžēlīgi piešķīris tikai trīs zvaigznītes un jāatzīst, ka vairāk tas nudien nav pelnījis. “Måneskin” brīžiem atklāti kopē savas panākumus guvušās dziesmas (piemēram, “Feel”, “Don’t Wanna Sleep”, “La Fine”), nav arī skaidrs, kāpēc albumā vajadzēja iekļaut tik daudz gabalu, ja ir acīmredzami, ka nav pieticis pulvera tik daudz skaņu materiālam. Arī albuma ievadošo dziesmu izvēle ir dīvaina - “Own My Mind” ir parasts ierindas gabals, savukārt singlu “Gossip” nespēj izvilkt pat viesmūziķa statusā esošais Toms Morello (“Rage Against The Machine”).