RECENZIJA: Pauls Raimonds “Atā, lol”

© Publicitātes foto

“Pauls Raimonds” nav Raimonds Pauls – ja nu kāds šajā apskatā iemaldījies Maestro meklējumos, tālāk var nelasīt. Grupa “Pauls Raimonds” spēlē kaut ko līdzīgu “hardcore punk”. Tā izveidota 2018. gadā, taču jau pēc pāris gadiem varēja laist klajā savu debijas albumu “Liekuļi”, sevi piesakot kā “viena no vadošajām grupām strauji augošajā Latvijas jaunās paaudzes “punk” kultūras kustībā.” Lai gan apskatnieks toreiz tā neuzskatīja (un tā neuzskata joprojām), bieži lasītas atsauces, kurās šo grupu tiešām pieskaita pie perspektīvākajām jaunās paaudzes “punk” un/vai “underground” apvienībām. Taču nu šim stāstam pienākušas beigas.

“Dārgie, kvēlie fani, šis noteikti būs liels, šokējošs pārsteigums, bet tas laiks ir pienācis,” savā Facebook profila kontā raksta “Pauls Raimonds”. “Mēs esam nonākuši pie kopēja secinājuma, ka mēs beidzam savu darbību un saistības, paldies, ka jūs pievērsāt mums uzmanību, ko mūsu vecāki nekad mums nevarēja dot. Mums ir liels pagodinājums būt uzskatītiem kā jaunās Latvijas scēnas izveidotājiem un labākajai grupai Latvijā” - abas reizes Latvija rakstīta ar mazo burtu, bet pārējais šajā ar mazvērtības kompleksiem neslimojošajā paziņojumā atstāts bez korekcijām. “Mēs jūs neatstāsim ar tukšām rokām. Pēdējos gadus mēs sūri strādājām pie jauna veikuma, kas ir kulminācija mūsu piepūlēm, un ir rezultējies mūsu labākajā albumā (no diviem), kā arī drīzumā mēs izziņosim karjeras noslēguma koncertu (09.12.2022). Paldies jums visiem. Atā, lol.” Tā, lūk. Pagāja pāris dienas pēc šī paziņojuma, kad tika izsludināts “visjaukākās un vislabākās latviešu grupas” (tas atkal no viņu pašu rakstītā) pēdējā koncerta norises vieta - komentārus neprasošā Ādmiņu iela 4.

Tātad viss, finišs? Vēl ne gluži, jo koncerts pārcelts uz 17. decembri. Tātad variet gan pagūt uz atvadām, bet pirms tam vēl noklausīties šo muzikālo aizgājēju saviem sērās un asarās slīkstošajiem palicējiem testamentā atstāto garadarbu.

PAR. Pirms šī albuma izdošanas klajā nākušais singls “Lienes ielas karalis” apliecināja, ka “pauli” (jeb “raimondi”) ir krietni pielikuši meistarībā un, kas pats galvenais, arī izdomā. Lai gan “Lienes ielas karalis” ir pārliecinoši labākais gabals šajā albumā un citi tam nestāv pat klāt, ir vēl dažas dziesmas, kuras ir vērts noklausīties. Pirmkārt, “pauliem” neraksturīgi sakarīgo “Kauns”, bet vēl kā bonusu pievienoto “Pēdējo tramvaju” (ja vien jums ir pacietība 7 minūšu garumā), kas savā kulminatīvajā daļā izceļas ar teicamu histēriski psihedēlisko pankroku.

Savukārt apskatniekam kā balzams uz dvēseles ir dziesmas “Atā, lol” teksts, kurā grupa vēsta, ka “mēs esam noguruši no slavas, un tagad mēs gaidām, kad varēsim beigt”, tiesa, mazliet biedē “varbūt miers mums pieriebsies”, un “mēs zināsim, ka jūs gaidāt mūs atpakaļ” - eu, to gan nevajag!

PRET. Ja nu kādam šī pēkšņi būs pirmā iepazīšanās ar grupu “Pauls Raimonds”, var ieteikt noklausīties tādas dziesmas kā “Just Do It” un/vai “Slavas caurums”, lai būtu skaidrs, ka to darīt (viņus klausīties) nevajag…

Izklaide

Visuresošais reperis Fiņķis izdevis dziesmu “Mūzas”, kas radīta kopā ar grupu “Polifauna”. Tas ir pirmais Fiņķa jaunais skaņdarbs, kas izdots kopš kopdarba ar Patrishu dziesmā “Raķešu zinātne”, kas jau 80. (!) nedēļu atrodas Latvijas straumētāko pašmāju dziesmu topa spicē.