RECENZIJA: Robbie Williams “XXV”

© Publicitātes foto

Jau pirmajās biļešu uz “popstāra” Robija Viljamsa 9. martā “Arēnā Rīga” plānoto koncertu tirdzniecības stundās šie ieejas dokumenti kusa kā nauda kontā pēc algas dienas, kas nozīmē, ka par šo dziedātāju pie mums (un ne tikai pie mums) joprojām ir milzīga interese. Jāatgādina, ka “Robčiks” pie mums sabija jau 2015. gada aprīlī, pilnībā izpārdotā koncertā, un toreiz “Arēnā Rīga” no redzētā un dzirdētā aiz sajūsmas spiedza ne tikai tīnes.

Nākamajā gadā Robijs Viljamss atgriežas aktīvajā koncertu apritē, svinot savas godalgotās solo karjeras 25 gadu jubileju. Jaunās koncertturnejas repertuārs lielā mērā tiks balstīts uz nesen iznākušo albumu “XXV”, kurā iekļautas Robija Viljamsa labākās (un/vai vismaz atpazīstamākās) dziesmas jaunā skanējumā, ierakstītas kopā ar “Metropole Orkest”. Jāsaka - visu cieņu, nav bieži gadījumi, kad uz Britu salu topa augstākā pakāpiena nonāk kāda mākslinieka labāko dziesmu izlase (Amerikā tā notiek, šķiet, tikai ar Madonnu), bet “XXV” tieši to izdarīja. Turklāt šis albums kļuva par pēc skaita 14. (!) Robija Viljamsa solo ripuli, kas Apvienotajā Karalistē ierindojies pirmajā pozīcijā, līdz ar to dziedātājs šajā rādītājā pārspējis paša Elvisa Preslija rekordu.

“XXV” izdošana septembrī iezīmēja to faktu, ka pagājuši vairāk nekā 25 gadi kopš Robijs Viljamss no daudzu apsmaidītās puišu grupas “Take That” uzsāka savu solo karjeru, un tobrīd neviens, droši vien arī viņš pats ne, nevarēja iedomāties, ka tā izvērtīsies tik ļoti veiksmīga un dos Robijam superzvaigznes statusu.

Pandēmijas gados nocieties pēc klausītāju pilniem stadioniem un arēnām, Viljamss ir gatavs atgriezties ar pasaules koncerttūri, kas sākas jau šomēnes, bet Latviju sasniegs 2023. gada martā. “Šī ir mana dzīves daļa, un es neplānoju to pārtraukt tuvākajā laikā. Es mīlu savu darbu, to, kas man ir dots, un iespējas, kas man ir dotas. Un vēl - es joprojām esmu ļoti ambiciozs!” tā Robijs Viljamss.

PAR. Noklausoties “XXV”, arī šāda veida komercmūzikas noliedzēji būs pārsteigti, cik ļoti daudz Robija Viljamsa dziesmu viņiem būs atpazīstamas, ja vien biežāk par reizi mūžā nācies saskarties ar radiostaciju piedāvāto repertuāru. “Let Me Entertain You”, “Come Undone”, “Love My Life”, “Millennium”, “The Road To Mandalay”, “Tripping”, “Candy”, “Supreme”, “Strong”, “Eternity”, “No Regrets”, “She’s The One”, protams, arī “Feel”, “Kids” (kopā ar Kailiju Minogu), “Angels” u.c. - tās visas ir dziesmas, kas atpazīstamas “uz sitiena”. Par “Metropole Orkest” aranžijām - tās iedveš šīm vispārzināmajām kompozīcijām svaigāku skanējuma elpu un piedod arī tādu kā svinīgumu.

PRET. Apskatniekam ietrāpījās “XXV” pagarinātā jeb “deluxe” versija, un tās noklausīšanās no sākuma līdz galam ir pie TV ekrāniem pavadītas vēlēšanu nakts cienīgs pārbaudījums - kopumā divas stundas “ar astīti”, 29 skaņdarbi. Parastajā CD versijā iekļautas 19 dziesmas kopumā 80 minūšu garumā, kas arī nav maz. Kāds šo statistisko prātojumu mērķis? Uzsvērt to, ka Robčikam nebūt nav tik daudz superīgu dziesmu, kā viņš pats (un producenti) to iedomājas, lai šāda kompilācija pamatīgi nenogarlaikotu.

Svarīgākais