RECENZIJA: Megan Thee Stallion “Traumazine”

© Publicitātes foto

Kopš šīs vasaras amerikāņu reperes Megan Thee Stallion vārdam pie mums vairs nevajadzētu būt svešam – arī tie, kuri paši klātienē neapmeklēja festivālu “Positivus”, droši vien par viņu būs dzirdējuši, jo “ā, tā taču tā dziedātāja, kura uz skatuves neganti tverkoja!” un/vai “tā laikam ir dāma, kurai mūsu neaptēstā jaunā paaudze uz skatuves sameta veselu čupu ar mobilajiem telefoniem!”.

Šo 27 gadus veco teksasieti patiesībā sauc Megana Džovona Ruta Pīta, savukārt par viņas skatuves vārda izcelsmi (stallion - ērzelis) mēļo, ka tas esot cēlies viņas iespaidīgo un muskuļoto ķermeņa formu dēļ. “Positivus Festival” rīkotāji šo mūziķi pieteica kā “absolūti globālu mūzikas fenomenu, kultūras ikonu un vienu no karstākajiem sieviešu hiphopa vārdiem”, lai gan uz lielās skatuves viņa ir relatīvi neilgu laiku.

Savu karjeru sākusi ar videoklipiem sociālo tīklu apritē, Megana pirms trīs gadiem uzlidoja Amerikas hiphopa augstumos.

Saņēmusi veselu čupu ar apbalvojumiem, tostarp trīs “Grammy” apbalvojumus “Labākā jaunā repa māksliniece”, “Labākais repa priekšnesums” un “Labākā repa dziesma” par kopdarbu ar Beijonsu dziesmā “Savage”. Pēc trīs minialbumu jeb EP “Make It Hot” (2017), “Tina Snow” (2018) un “Suga” (2020) izdošanas Megan Thee Stallion 2020. gadā atvēzējās savam debijas albumam “Good News”, no kura divas dziesmas iekļuva ASV topa pirmajās vietās - “Savage”, remikss kopā ar superzvaigzni Beijonsu, un “WAP”, kur viņa pievienojās Cardi B. 2022. gada topu gāzējs bija kopprojekts ar popzvaigzni Dua Lipa dziesmā “Sweetest Pie”, bet nu klajā nācis arī dziedātājas otrais studijas albums. Kopumā 18 skaņdarbi, ieskaitot jau minēto “Sweetest Pie”, kas šajā platē nobāzta ar pašu pēdējo kārtas numuru.

PAR. Megana visā krāšņumā - “piecstāvīgi” vārdi birst kā no pārpilnības raga, jādomā, ka mūsu mobilo telefonu mētātājiem tas pilnīgi noteikti patiks. Taču jāatzīst, ka albums kā topošais sieviešu hiphopa etalons ir nudien padevies. It īpaši gribētos izcelt tādus gabalus kā “Budget” (kopā ar vēl vienu amerikāņu smagsvara repa dāmu Latto jeb Big Latto, sauktu arī par Mis Mulatto) un kopā ar slaveno Future ierakstīto “Pressurelicious”, tāpat arī disku ievadošās “NDA” un “Ungrateful” (kopā ar Keju Gloku), kā arī ar “house” piesitienu apveltīto “Her”. Nu jā, “Sweetest Pie” un vēl viens skaļais singls “Plan B” (“Spotify” to klausījumu skaits jau pārsniedz attiecīgi 187 un 40 miljonus!) - pats par sevi saprotams. Pirms “pozitīvā” festivāla esošo skepsi par šo mākslinieci pamazām sāk nomainīt kaut kas līdzīgs cieņai (to apskatnieks par sevi).

PRET. Lai gan Rietumu mūzikas kritiķi par albumu izteikušies ļoti atzinīgi, lielākoties tam piešķirot četras zvaigznes no piecām (tostarp arī “NME” un “Rolling Stone”), topos “Traumazine” nemaz tik spoži nav klājies - Amerikā ceturtā vieta, kas šoreiz jāpasvītro ar vārdiņu “tikai”, bet Apvienotajā Karalistē knaps Top 20 - laikam šīs dāmas laiks tomēr vēl nav īsti pienācis.