RECENZIJA. Hollywood Undead. “Hotel Kalifornia”

© Publicitātes foto

Par amerikāņu reproka brigādi “Hollywood Undead” jau bija pat piemirsies, taču nupat izdotais, pēc skaita astotais viņu studijas albums atkal uzjundīja par to interesi.

Jāatgādina, ka pie mums šī grupa ir visnotaļ labi pazīstama - 2018. gadā īpatnējā komanda uzstājās koncertzālē “Palladium”, bet 2015. gadā sabija festivālā “Kubana”, kas notika Lucavsalā (jā, jā, tur ir noticis arī tāds!). Turklāt tobrīd “HU” būtībā atradās savā slavas zenītā, jo pirmie trīs losandželosiešu studijas lieldarbi “Swan Song” (2008), “American Tragedy” (2011) un “Notes From The Underground” (2013) Amerikā radīja īstu sensāciju - abi pēdējie pat padzīvojās Top 3 apkaimē. “Hollywood Undead” stilistiski atgādināja “Linkin Park” repa versiju, turklāt grupa piesaistīja uzmanību arī ar skatuviskajiem tēliem, savus īstos vārdus slēpjot zem pseidonīmiem, bet sejas - zem “Slipknot” cienīgām maskām. Pazīstamākās tās piecgades “HU” dziesmas - “Undead” (tas vispār bija grāvējs!), “Hear Me Now” un “Been To Hell”.

Diemžēl pēdējos desmit gados “Hollywood Undead” karjera slīdējusi lejup - pašiem vairs nekas veiksmīgs nepadodas, savukārt konkurenti nesnauž, turklāt to sarodas aizvien vairāk (un gados jaunāki). Piemēram, divi 2020. gadā izdotie albumi “New Empire, Vol.1” un “New Empire, Vol.2” Amerikā ierindojās tikai attiecīgi 125. un 154. vietā, kas būtībā dēvējams par fiasko. Labā ziņā - grupai sācis aizvien labāk veikties Apvienotajā Karalistē. Par gandrīz gadu tapinātā “Hotel Kalifornia” iespējamajiem panākumiem topos pāragri spriest (albums iznāca burtiski nupat - 12. augustā), taču Rietumu mūzikas kritiķu atsauksmes ir visnotaļ vēlīgas.

PAR. Šim vajadzētu izdoties - “Hollywood Undead” atgriezušies repkora ar spēcīgu “nu-metal” ievirzi lauciņā, asociācijas ar “Linkin Park” ir kļuvušas vēl acīmredzamākas, un vismaz Amerikā tam vajadzētu nostrādāt. Albumā ir virkne nudien teicamu dziesmu, to uzskaiti iesākot ar spožo “City Of The Dead” (tai “Spotify” ir jau vairāk nekā divi miljoni klausījumu) un turpinot ar enerģisko un supersparīgo ievadošo dziesmu “Chaos” (ap pieciem miljoniem klausījumu), eleganto “World War Me”, ar kaut ko ausīs iekrītošo “Hourglass” un reperu no “rajončika” prieku “Wild In These Streets”. Ir vairāki gabali, kas ar savu jaudu varētu teicami izklausīties koncertos (“Ruin My Life”, “Dangerous” u.c.), tikai diez vai “Hollywood Undead” mūsu platuma grādos vairs rādīsies.

PRET. Asociācijas ar “Linkin Park” brīžiem ir pārāk ciešas, bet, iespējams, to grupai nepārmetīs. Taču par dažiem slābaniem gabaliem varētu rasties pamatoti jautājumi, piemēram, apskatnieka nežēlastībā iekrita senilā “Go To War” un teju vai popsīgā “Lion Eyes”. Arī iepriekš “HU” novērota tā pati nelaime - starp ļoti labiem gabaliem ielavījušies dažādi švakuči.

Izklaide

Par vienu no pagājušā dziesmu konkursa “Supernova” atklājumiem kļuva jaunais liepājnieks ECTO, kurš ar savu elektronizēto dziesmu “Outsider” (un atmiņā paliekošajām melnajām saulesbrillēm) iekļuva pat šī konkursa finālā. Pēc tam par viņu nekas nebija dzirdēts, taču nu klajā nākusi jauna dziesma.

Svarīgākais