RECENZIJA: Beyonce “Renaissance”

 
©Publicitātes foto

Pasaules mūzikas kritiķiem atkal ir iemesls, par ko parunāt – 29. jūlijā oficiāli klajā nācis Bejonses Noulsas septītais studijas albums, kas izdots sešus gadus pēc dziedātājas pēdējā albuma “Lemonade”, kas toreiz, 2016. gadā, uzradās it kā no nekurienes (vēl iepriekšējā plate izdota 2013. gadā). Kopumā “Renaissance” iekļautas 16 jaunas dziesmas, kuru ierakstīšanā piedalījusies arī virkne mūzikas industrijā slavenu ļaužu.

Bejonse, kura ir arī vizuālo albumu aizsācēja, šoreiz nolēmusi jauno albumu veidot bez vizuālajiem materiāliem, lai fanus nenovirzītu no paša galvenā - mūzikas klausīšanās. Albuma pirmais singls “Break My Soul” tika izdots ar minimālistisku liriku video, un šajā ziņā var piekrist izdevējiem, ka “albuma izdošana bez vizuāliem elementiem ir kārtējais kultūru mainošais solis no mākslinieces, kura ar katru jauno ierakstu definē jaunu muzikālo laikmetu.”

Bejonse albumu ierakstījusi pandēmijas laikā, bet vispār tas tapis trīs gadus. “Šī albuma radīšana man deva vietu, kur tik baisā laikā sapņot un atrast glābiņu. Tas man ļāva justies brīvai un piedzīvojumiem bagātai laikā, kad maz kas cits notika. Mans nodoms bija radīt drošu vietu, vietu bez aizspriedumiem, kur būt brīvai no perfekcionisma un pārdomāšanas. Vietu, kur kliegt, atbrīvoties, izjust brīvību. Tas bija skaists izpētes ceļojums,” tā dziedātāja.

“Hitu pārpildītais albums, kas rezonē ar jebkuru klausītāju, ir brīvības un bēgšanas kulminācija, kas mudina dejot un gavilēt. “Renaissance” ir svētki klubu ērai, kad ikviens, kurš jutās nepiederošs, meklēja viens otru un veidoja brīvības meklētāju kopienu, lai radoši izpaustos caur ritmiem, ko svinam vēl šodien. Albuma burvība slēpjas Bejonses bagātajā vokālā - tas ir dvēselisks, brīžiem viegli ievainojams un kaisles pārpilns. Savukārt dziesmu teksti ir drosmīgi, sirsnīgi un laicīgi,” šo “sīrupu”, protams, salējuši izdevēju pārstāvji, jo tāds viņiem darbs. Taču teiktajā (rakstītajā) ir arī liela deva patiesības.

PAR. “Renesanse ir atdzimšana vai atjaunota interese par kaut ko, kas aizmirsts” - Bejonses atkal parādīšanos pie pasaules mūzikas apvāršņa jau vien var pasludināt par renesansi, jo albums pilnīgi noteikti būtu izraisījis interesi, neatkarīgi no tā satura. Kvalitatīvi nostrādāts darbs, producentu un mūzikas menedžmenta augstākā pilotāža, lieliski iedziedāts, bla bla bla - par “Renaissance” var teikt to pašu, ko arī par visiem iepriekšējiem Bejonses un viņas līmeņa Rietumu popzvaigžņu darbiem. Ja nu par kaut ko īpašāku, tad tās ir dziesmas “All Up In Your Mind” un tai sekojošā “America Has A Problem”, kas gan meklējamas kaut kur albuma beigu daļā, un kuras, spriežot pēc “Spotify” datiem, īsteniem Bejonses faniem gan diez ko nepatīk. Vēl - kopdarbs ar Greisu Džonsu un Tems dziesmā “Move”. Taču pašlaik topa singls ir “Break My Soul” - Bejonses fani balso tieši par to.

PRET. Subjektīvi nekad nav bijis skaidrs, ar ko klausītāju miljonu miljonus pievelk šāda tipa mūziķes. Jāapvaicājas par to “Positivus Festival” apmeklētājiem, viņi šajā jomā drēbi zina labāk.