Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: Jar Of Kings “Momentum”

© Publicitātes foto

Līdz šim praktiski nezināmais pašmāju progresīvās mūzikas projekts “Jar Of King”, kura sastāvā ir Artis Apinis un Artūrs Patetko, izdevis debijas albumu ar astoņām instrumentālām kompozīcijām.

Šie mūziķi iepriekš spēlējuši ļoti cerīgajā progresīvā metāla grupā “Legacy ID”, tāpēc nav brīnums, ka arī “Jar Of Kings” miksē melodiskumu ar ritmiskumu, dinamiku ar noskaņām un progresīvo roku ar metālu.

Albums rakstīts, producēts un novests līdz klausītāju ausīm pašu spēkiem ierakstu studijā pie Arta.

“Šis albums ir muzikāls ieskats dažādos aspektos ikdienas jezgā un skrējienā, klusuma un miera brīžos, mazās cīņās un pārmaiņās, uzvarās un sakāvēs, kas kopā ved no viena nozīmīga notikuma uz otru. Dažādas noskaņas, dažādas tēmas, paredzami un saprotami cikli, kā arī straujas un negaidītas pārmaiņas,” ierakstu raksturo paši mūziķi.

Jau pirms albuma tapšanas abi vienojušies par instrumentālu formātu. “Ja mums jautā, vai vēlāk plānojam piesaistīt vokālu, tad mēs domājam, ka to rādīs laiks, bet šobrīd šādu domu neesam apsvēruši. Ceram, ka klausītājiem patiks un interesēs arī šāds atmosfēriski progresīvs moderns instrumentālais roks un noskaņa bez vārdiem,” prāto “Jar Of Kings” mūziķi, rezumējot: “Ņemot vērā iepriekšējo muzikālo pieredzi, vēlamies uzrunāt klausītājus instrumentālā veidā.”

PAR. Negaidīti interesants un meistarīgi iespēlēts darbs! “Legacy ID” kādreizējais rokraksts ir jūtams, tikai skanējumā nedaudz piezemētākos toņos, bet šajā gadījumā tas nemaz nav slikti. No albumā iekļautajiem skaņdarbiem apskatnieku aizķēra “Timeless” (kopā ar Denis Dyakon), kas pašu mūziķu vēstījumā tiek pieteikta, ka tā “rada sajūtu, kā viss pagūst izslīdēt caur plaukstām, it kā nekad nebūtu piederējis”. Vēl - soloģitāras virpinājums kompozīcijā “Resolve” (šeit esot saklausāms “daiļrunīgais un melodiskais motīvu vijums par aizgājušajiem laikiem, iespējām un notikumiem, apzinoties kļūdas un apņemoties tās neatkārtot”) un ļoti pārliecinošais “Fender Bender” (tai skaidrojumu grupas PR nometne nav uzrakstījusi).

PRET. Pēc grupas “Tesa” varoņdarbiem varam justies izlepuši progresīvā metāla lauciņā, savukārt virkne citu brigāžu rada labu ieskatu progresīvajā rokā, tāpēc “Jar Of King” nerada tik lielu pirmatklājuma prieku, kā to varētu būtu pelnījis.