RECENZIJA: Wiesulis “Fianchetto”

© Publicitātes foto

Jau pērn latvju populārās mūzikas skatuve tika teju vai pārpludināta ar hiphopa ierastiem un izskatās, ka līdzīgs liktenis mūzikas cienītājus gaida arī 2022. gadā.

Lūk, viens no pirmajiem jaunā gada ierakstiem šajā žanrā - albums “Fianchetto”, ko kā savu debijas albumu priekšā licis Wiesulis, īstajā vārdā Bruno Jānis Skrastiņš.

Repa cienītājiem šo ripuli būtu grūti palaist garām kaut vai tāpēc vien, ka tam atzinīgus vārdus sociālajos tīklos veltījusi virkne no šī žanra prominencēm, sākot no anša līdz pat BUSH un Skutelim.

“Ja turpmākās desmitgades laikā Wiesulis latviešu repā neatstās paliekošu zīmi, es apēdīšu savu cepuri,” šāda atsauksme, šķiet, tika lasīta “TVNet”. Albumā iekļautas desmit kompozīcijas, kuru autori ir pats Wiesulis un bītmeikers sangvn (īstajā vārdā Jurģis Gundars). “Šis projekts nav izteikti konceptuāls, proti, saturiski nav nekādas īpašas gudrības, stāsta vai vēstījuma. Šis projekts ir kā pieteikums, kā CV, kā pirmais gājiens. Par to arī liecina albuma nosaukums “Fianchetto”, kas ir plaši pazīstama šaha atklātne,” komentē Wiesulis. Patiesībā gan fianketto ir tikai laidņa gājiens, kas specifisks dažu atklātņu variantiem nevis “plaši pazīstama šaha atklātne”, bet labi, nav jāpiekasās - reperim taču nav jābūt Aleksejam Širovam, par Magnusu Karlsenu nerunājot…

PAR. Intensitāte un aizrautība, spēcīgs bezkompromisa teksts - viss, ko vien labā hiphopa ierakstā var vēlēties. Iemesla brokastīs vai pusdienās nolocīt savu galvassegu gan laikam nebūtu iemesla, tomēr albums tiešām ir interesants - vismaz zināšanai to ieteicams noklausīties jebkuram latvju mūzikas cienītājam. “Sprāgst!”, bet varbūt “Izsalcis” - nez, kuru no šajā albumā iekļautajām dziesmām ieteikt kā labāko, hmm… Laikam “Hārvijs Dents”, bet vēl labāk - azartisko “Prom”.

PRET. Ieraksta kvalitāte ir diezgan aizdomīga, taču iespējams, ka Wiesulis tā to arī bija iecerējis. Bet ne jau tas galvenais - lielākais šī albuma mīnuss ir tāds, ka ierindas mūzikas klausītāji tajā diez vai atradīs kaut ko sev pievilcīgu, bet šajos laikos, kad hiphops izkarojis paliekošu vietu pārējo mūzikas žanru starpā, prasītos demokrātiskāks un plašākai auditorijai saprotamāks piegājiens.

Svarīgākais