RECENZIJA: Natalie Imbruglia “Firebird”

 
©Publicitātes foto

Austrāliešu popzvaigzne Natālija Imbruglija vienubrīd bija pašā virsotnē, taču viņas zvaigzne norietēja kaut kā nepelnīti strauji.

Dziedātājas debijas albums “Left Of The Middle” (1997) bija pārliecinošs dzimtās Austrālijas Nr.1, turklāt ietika arī Apvienotās Karalistes Top 5 un Amerikas pirmajā desmitniekā.

Gluži labi veicās arī Imbruglijas otrajai platei “White Lilies Island” (2001), kas arī tika kritiķu augsti vērtēta un apgrozījās augstās vietās topos. Imbruglijas pazīstamākie hiti ir “Shiver”, “Torn”, “That Day”, “Smoke” un “Beauty On The Fire” - visas ļoti pārliecinošas popdziesmas.

Kopumā savā 30 gadus ilgajā karjerā dziedātāja ir pārdevusi vairāk nekā desmit miljonu albumu kopiju, ir neskaitāmu prēmiju laureāte un ieguvēja (trīsreiz nominēta arī “Grammy” balvai), tāpat Imbruglijas kontā ir lomas veiksmīgās kinofilmās un dalība šova “X Factor UK” žūrijā. Taču pēdējā laikā viņa zvaigznes no debesīm nonest vairs nespēj, piemēram, Natālijas ceturtais studijas albums “Come To Life” (2009) pat Austrālijā ierindojās tikai 67. (!) vietā, par pārējām valstīm pat nerunāsim… Iepriekšējais studijas albums “Male” (2015) un arī “Firebird” vismaz no topu viedokļa izskatās mazliet cerīgāki, taču jebkurā gadījumā - Imbruglija joprojām ir popmūzikas vērtība, kura ir pelnījusi, lai viņai pievērstu uzmanību.

PAR. Kvalitatīvs, viegls un nepretenciozs popalbums, vismaz kā fona mūzika derīgs gaužām labi. Intriģējošā “Build It Better”, niansētā “Nothing Missing”, vieglā “What It Feels Like”, Kailijas Minogas stilā ieturētā “On My Way”, 80. gadu diskogabals “Maybe It’s Great”, sirdi plosošā “When You Love Too Much”, radiostacijām draudzīgā “Change Of Heart”, elegantā “River” - lūk, cik daudz dziesmu izrādījās atzīmēšanas vērtas!

PRET. Šāda stila popmūzika bija topā 90. gadu sākumā, bet jāšaubās, vai to kāds tagad vairs klausās. Līdzās virknei labu dziesmu daudz arī tādu, kuras pat Latvijas Eirovīzijas dziesmu konkursa nacionālajā atlasē netiktu tālāk par pirmo kārtu. Natālija Imbruglija gan joprojām varētu būt “hedlainere” mūsu diskonaktī Ķīpsalā, tikai - ak, bēda! - tās sen vairs nenotiek.