Latvju hiphopa grupa “ReQi” (it kā tik neizrunājamais un atmiņā nepaliekošais nosaukums patiesībā ir ļoti vienkāršs – tas ir saīsinājums no “Redz, kur ir”) izdevusi debijas albumu ar 12 oriģinālkompozīcijām.
“Šis projekts iesākās ar dažu jautru hiphopa dziesmu ierakstu, sākotnēji bez skaidra mērķa par albuma ierakstu, bet nu ir izaudzis līdz vairākiem izdotiem un klausītāju augsti novērtētiem singliem. Izdotais albums kalpo par pirmā grupas noietā posma apkopojumu un atskatu uz padarīto,” tā projekta idejas autors un viens no “ReQi” vokālistiem Edgars Bergholcs, kurš, cik noprotams, ir arī šī projekta finansiālais virzītājspēks - viņš ir uzņēmējs, “Baltik Elektro” vadītājs.
Grupas “ReQi” pamatsastāvā darbojas Edgars Bergholcs, Andris Balodis, Kristaps Kaļinka, Kristaps Krievs jeb Dj Krii, Aleksejs Balinskis (Alex), Mārtiņš Burkevics, kā arī Egons Kronbergs. Līdz šim grupa izdevusi jau vairākus singlus un video klipus - “Latvijai” (piedaloties grupai “Pēc Tumsas”) (2021), “Sprīdītis” (2021), “Elektrība” (2020), “Ātrums” (2020) un “90’tie/Pilnīgi pajāt” (2020), arī nesenākais “Meksikāņu seriāls “Pandēmija”” (2021). Albums “Bauda, jauda, nauda” ierakstīts no 2019. - 2021. gadam Mārtiņa Burkevica vadībā studijā “Brasa Jam”. Paši mūziķi par “ReQi” saka, ka tā ir “enerģiska un radoša grupa, kuras pamata ideja ir 90. gadu hiphopa vēsmas ar dažādu žanru skanējumu un profesionālu mūziķu piesaisti.”
PAR. “ReQi” “ar savām dziesmām cenšas pievērst sabiedrības uzmanību sociāli, ekonomiski un politiski aktuālām tēmām”, un dažkārt tas viņiem arī izdodas, piemēram, dziesmā “Elektrība”, ar kuru bērnus aicina ievērot elektrodrošību. Bet brīžiem viņi iztiek bez kvēliem aicinājumiem, un arī tas viņiem dažkārt izdodas - kā dziesmā “90’tie/Pilnīgi pajāt”. Labākais gabals albumā ir joprojām aktuālais “Meksikāņu seriāls “Pandēmija””, savukārt no mūzikas viedokļa lielākais prieks ir par dziesmu “Ātrums”, kurai “gāzi piedod” ģitāra un arī saksofonists Alex. Protams, individuāli šie vīri ir meistari, arī DJ Krii skrečošanas māksla nekur nav zudusi (“Fly Bird” un arī citur).
PRET. Par hiphopa grupu šo pasākumu var saukt visai nosacīti - brīžiem tas ir tāds senils “Singapūras Satīna” un “Citu Zēnu” krustojums, brīžiem kaut kas vēl nedefinējamāks. Par to, ka “pamata ideja ir 90. gadu hiphopa vēsmas”, var pārliecināties dziesmā “KIDS”, kuras vadmotīvs ir atklāti “palienēts” no Roberta Gozbiņa slavenā “trakā purva āža” (dziesma “Aka aka”) - tā arī drīkst? Uz kopējā fona patriotiskā dziesma “Latvijai” vispār izklausās pēc galīgi ne tur nonākuša svešķermeņa. Pašiem mūziķiem šī ņemšanās varbūt tiešām rada prieku un izklaidi (tiesa, nepamet sajūta, ka “ReQi” ir mākslīgs veidojums), bet klausītājiem diez vai gribēsies ar viņiem dalīties šādās izjūtās - “prikolam” papriecāties par atsevišķiem singliem nav tas pats, kas klausīties visu šo kopumā diezgan garlaicīgo albumu.