Grupa “Rīgas Modes” izdevusi savu otro pilnmetrāžas albumu “Patiesie nodomi”, kas seko pirms pieciem gadiem klajā nākušajai debijas platei “Fantastiski”, kurai nudien bija fantastiski panākumi – tā pat ieguva visai augsti kotējošos “Austras balvu” kā gada albums.
“Rīgas Modes” jauno ierakstu dēvē par savu pieaugšanas albumu. Tajā iekļautas 13 kompozīcijas, kuras iedvesmojusi 80. gadu popmūzikas klasika. Dziesmas, starp kurām ir jau iepriekš atpazīstamību iemantojušie singli “Savvaļas zirgi”, “Mēs braucām visu nakti” un “Dejot vienatnē”, ierakstītas pēdējo gadu laikā sadarbībā ar skaņu inženieri Jāni Eglīti un Artūru Liepiņu. “Strādājot pie šī albuma, aizdomājāmies par to, kur tad ir “Rīgas Modes” vieta pašmāju mūzikas ainavā. Alternatīvajai skatuvei mēs esam pārāk popsīgi, bet popskatuvei - pārāk alternatīvi. Un tad mēs sapratām, ka tā ir mūsu vislielākā priekšrocība, jo varam būt kā Latvijas mūzikas renegāti, kas darbojas paši pēc saviem noteikumiem. Lai arī kāds būtu mūsu nosaukums, mēs necenšamies par katru cenu būt modē. Mēs rakstām popdziesmas, bet tās ir “netīras” popdziesmas,” norāda grupas dalībnieki.
“Rīgas Modes” - tie ir Kalvis Bormanis (vokāls), Reinis Papulis (ģitāra), Anete Stuce (taustiņi, vokāls), Andris Apīnis (bass) un Mareks Ameriks (bungas). Šajā ierakstā piedalījušies arī vairāki viesmākslinieki, kuri arī ienesuši savas muzikālās vēsmas kopējā skanējumā. Piemēram, grupas jaunākajā singlā “Neliec man gaidīt (vēl un vēl)” solo ģitāru iespēlējis leģendārais “līvs” Ainars Virga, dziesmā “Situācijas ķīlnieks” piedalās Linda Leen, bet flautu iespēlējusi Sniedze Prauliņa - nopietni vārdi! Dziesmā “Kaifīgi izskaties” iesaistījies Filips Derums (“Martas Asinis”), “Dejot vienatnē” bekvokālus iedziedājušas Zane Biķe, Alise Kante, Lība Ēce-Kalniņa un Guna Leščinska, savukārt dziesmās “Balts “Ferrari”” un “Džezs un alkohols” bekvokālus iedziedājusi Laima Dimanta. Īpašu nodaļu šajā albumā pelnījis saksofonists Mikus Solovejs, kurš piedalās trīs kompozīcijās.
“Patiesie nodomi” pagaidām pieejami tikai mūzikas straumēšanas platformās, taču albumu ir plānots izdot arī vinila platē, tāpēc grupa īpašu uzmanību pievērsusi ieraksta dramaturģijai, sadalot to divos cēlienos. “Iesakām šo ierakstu klausīties no A līdz Z un pavisam noteikti, ka pēc vairākām atskaņošanas reizēm jūs atklāsiet jaunas nianses - gan mūzikā, gan tekstos.”
PAR. Kad dažiem kolēģiem tika uzvaicāts, kas viņiem liekas tik saistošs grupā “Rīgas Modes”, sekoja pretjautājums - bet vai tu esi redzējis Kalvi [Bormani] “dzīvajā” uz skatuves?! Labi, taču šajā gadījumā par albumu, un tā lielākais trumpis tiešām šķiet šis mūziķu piesauktais “renegātisms” - tas tiešām nav “tīrs” pops, tā drīzāk ir stilīga estrādes mūzika, kas no 70. - 80. gadiem laika mašīnā pārvietojusies uz mūsdienām. Kvalitatīvi nostrādāts darbs, viss pēc augstākajiem standartiem. No dziesmām ar kaut ko sev uzmanību spēj pievērst “Kuru katru sekundi”, bet ar tekstu - “Džezs un alkohols” (“Ja dzīve tevi iemin / Nereālos sūdos / Tad ir džezs un alkohols”). Viesmūziķi tiešām atstājuši savus muzikālos nospiedumus, kas pirmām kārtām attiecas uz Ainaru Virgu un Filipu Derumu viņiem atvēlētajās dziesmās - katram šādus palīgspēkus! Protams, uzteicams arī Solovejs.
PRET. Iepriekšējā sadaļā minētais kolēģiem uzdotais jautājums nebija nejaušs, jo apskatnieks daudzu slavētajā “Rīgas Modes” debijas albumā “Fantastiski” sev neko aizraujošu neatrada. Ar “Patiesajiem nodomiem” ir mazliet labāk, taču šīs grupas panākumu atslēga tik un tā netop skaidra. Jāšaubās, ka apskatniekam ir kāda Doktora Hausa neatklāta alerģija tieši uz grupu “Rīgas Modes”, tāpēc atliek pieņemt, ka vēl kādi citi klausītāji arī tāpat neizpratnē raustīs plecus, noklausoties šo albumu.