RECENZIJA: Doro “Triumph And Agony Live”

© Publicitātes foto

80. gadu vidū un otrajā pusē lielākās daļas metālmūzikas piekritēju siržu sāka sisties straujāk, videoklipos skatot vācu “havy metal” grupas “Warlock” un tās vokālistes Dorotejas Pešas jeb vienkārši Doro uzstāšanos vai arī pārlapojot šīs efektīgās metāla lēdijas “posterus” žurnālos – tolaik bija grūti atrast viņai līdzinieces.

“Warlock” albumi “Burning The Witches” (1984), “Hellbound” (1985), “True As Steel” (1986) un it īpaši jau sensacionālais “Triumph And Agony” (1987) ar tādiem hitiem kā “All We Are”, “Metal Tango”, “Fur Immer” un citiem bija topā, turklāt ne tikai pie smagās mūzikas cienītājiem vien. Pēc tam Doro uzsāka solokarjeru, kuras laikā izdevusi 13 studijas albumus, divus koncertniekus un astoņas (!) labāko dziesmu izlases. Ja pirmais simpātiskās blondīnes soloalbums “Force Majeure” (1989) dzimtajā zemē sasniedza piekto aili, tad turpinājumā Doro vairs tik labi nav klājies, tiesa, pēdējie studijas diski atkal tika Top 20.

Neskatoties uz to, ka 57 gadus jaunās (roka neceļas rakstīt citādāk…) Doro metālkarjera nenovēršami virzās uz savu loģisko noslēgumu, viņu koncertos redzējušie saka, ka tas joprojām ir tā vērts. Savukārt nostaļģisku sajūtu vadītie (kā, piemēram, šo rindu autors) var paklausīties Doro jaunāko koncertnieku, kas uzmanību piesaista jau ar “Triumph And Agony” piesaukšanu tā nosaukumā - tas izdots par godu šī superalbuma gaidāmajai 35 gadu jubilejai. Kopumā 11 kompozīcijas (viss albuma materiāls plus intro “Legacy”). Šis koncertnieks pieejams visdažādākajos formātos - CD, vinilā, DVD, Blue-Ray un milzīgā “boksetā”. “Šis albums ir viens no maniem vismīļākajiem visas karjeras laikā!” sajūsminās Doro. “Tajā iekļautas mūsu klasiskās himnas “All We Are”, “Fur Immer” un “I Rule The Ruins”, tāpat arī daudzu fanu iemīļotās dziesmas “Metal Tango”, “Three Minute Warning”, “Kiss Of Death”, “East Meets West”, protams, arī koncertus vienmēr atklājošā “Touch Of Evil”. Es vienmēr esmu vēlējusies koncertā izpildīt pilnīgi visas “Triumph And Agony” dziesmas. To kārtība gan [koncertalbumā] atšķiras no oriģināla, tomēr spēlējam visas albuma dziesmas, turklāt jaunās, spēcīgās versijās. Pirmoreiz mēs to izdarījām festivālā “Sweden Rock”, kam sekoja liela tūre pa ASV un Spāniju, arī citiem lielajiem festivāliem, tostarp “Graspop” un “Norway Rock”. Un visur atmosfēra bija vienkārši fantastiska!”

PAR. “Heavy metal” klasika jaunās skaņās. Vācijā un arī citur smagās mūzikas piekritēji pēc Doro bijuši pamatīgi noilgojušies, jo albums topos meklējams ļoti augstās vietās - ar koncertniekiem tā parasti nenotiek. “Triumph And Agony” skanējumā nekādus brīnumus ieviest nav mēģināts, un tas te absolūti arī nebūtu nepieciešams. “I Rule The Ruins”, “Three Minute Warning”, “Metal Tango” un, protams, “All We Are” - klasika neierūsē! Doro vokālo formu nav zaudējusi, lai gan visas augšas vairs izvilkt nemēģina (piemēram, dziesmā “Touch Of Evil”), vietām putrojas ar tekstu (“Three Minute Warning”) u.tml., bet kopējo iespaidu tas nebojā.

PRET. Šis albums jāskatās DVD formātā nevis jāklausās CD vai straumēšanas servisu piedāvājumos - kāda jēga klausīties pilnīgi visas 1987. gada dziesmas bez jebkādiem bonusiem koncerta versijā, ja to var darīt studijas variantā?!

Izklaide

Dziedātāja Grēta izdevusi dziesmu “Monster”, kas ir joprojām jaunās un joprojām perspektīvās mūziķes pirmais singls angļu valodā. Dziesma iekļuvusi arī konkursa “Supernova” pusfinālā, tādējādi piesakoties uz sacensību par ceļazīmi uz Eirovīzijas dziesmu konkursu Šveicē.

Svarīgākais