“Sākums” tiešām ir sākums – tas ir jaunās dziedātājas un dziesmu autores Madlēnas Ūdres debijas minialbums ar sešām kompozīcijām.
Lai gan par šo meiteni publiskajā telpā zināms ļoti maz - vienīgi tas, ka viņa studē Rīgas Tehniskajā universitātē -, nav šaubu, ka interese no mediju puses par viņu būs liela, jo Madlēna ir grupas “The Hobos” līdera Rolanda Ūdra jeb Ūdrīša vecākā meita. Ieraksts ieturēts “tā dēvētā psihedēliskā jeb frīkfolka estētikā”, tajā ir dziesmas gan latviešu, gan franču, gan angļu valodās. Praktiski vienlaikus publicēts arī jauns skaņdarbs “Par mirstību” (tas nav iekļauts šajā EP), kas tapis kopā ar kādu citu jaunu un talantīgu dziesmu rakstnieci - Madlēnas skolas biedreni, konkursa “Hadrons 2021” uzvarētāju Keitiju Bārbali. Jaunie nāk!
PAR. Ar šādiem mūziķa gēniem ir gandrīz vai pienākums būt talantīgam, un Madlēna tāda nenoliedzami ir. “Tu pielidoji pārāk tuvu Saulei / Un izkausēji savus vaska spārnus / Kas augstu kāpj, tas zemu krīt / Sāpēs aizsedz seju, centies visas spalvas salasīt” un “izkāpu no sevis ar kreiso kāju ārā” (no dziesmas “Tu pielidoji”) - nez, par ko viņa? Madlēna liek sevī ieklausīties, it īpaši tas attiecas uz dziesmu “Kopumā”. No muzikālā viedokļa pievilcīgākā šķiet kompozīcija “When I Go”, bet no pārsteiguma aspekta - šim EP kā bonuss piekabinātā dziesma “Taisu bītu”, kurā Ūdre tiešām “taisa bītu” - viņai netipiski, taču visnotaļ interesanti. Nebūtu pārsteigums, ja šī jaunā dziedātāja būs manāma uz nākamā gada festivāla “Kartupeļpalma” skatuves - stilistiski viņa tur labi iederētos.
PRET. Pagaidām šis EP ir tikai sākums, pēc kura izdarīt tālejošus secinājumus ir pāragri, taču vismaz valodu ziņā gan Madlēnai vajadzētu izdarīt izvēli - tikai sešu dziesmu EP ielikt arī pa vienam gabalam angļu un franču valodās nav labais tonis.