RECENZIJA: Dana Indāne-Surkiene/Maksims Šenteļevs “Gaidību dziesmas”

 
©Publicitātes foto

Jūlija vidū pie klausītājiem nonāca ļoti neparasts darbs - balss improvizācijas mākslinieces Danas Indānes-Surkienes un skaņu mākslinieka Maksima Šenteļeva pirmais kopīgais mūzikas albums “Gaidību dziesmas” jeb “Songs Of Mother And Field”, kura izdevēji ir “Naba Musuc / Melo Records”.

Albums “pieskaras cilvēka radīšanas brīnumam, skaņās pārnesot mātes smalko, neredzamo saikni ar gaidāmo bērnu,” informē izdevēji. “Sekojot dvēseles impulsiem, mākslinieki radījuši deviņas dziļās ieklausīšanās dziesmas bez piesaistes kādai valodai. Mātes balss spēks un jutīgums atklājas vienotā mijiedarbībā ar nepieradinātu dabas skaistumu, vedot klausītāju intuitīvā dzīvības apzinātības telpā. Dokumentālo skaņu pasaku pamatā liktas dziedātājas gaidību laikā tapušās meditatīvās balss improvizācijas un Maksima Šenteļeva pasaules ceļojumu gaitā ierakstītās vides skaņu ainavas, ko papildina autoru kopīgās instrumentālās iespēles.” Albuma vizuālo formātu veido māksliniece Laura Feldberga, kopā ar fotogrāfes Ineses Kalniņas attēliem un Danas Indānes-Surkienes otrā bērna gaidību laikā tapušajiem dzejas tekstiem, radot simbolisku sievietes un bērna gara saiknes iemiesošanos vizuālā mākslas darbā.

PAR. Meditatīvs, suģestējošs un eksperimentāls albums, kurš noteikti atradīs savu klausītāju šādu skaņu cienītāju vidū. Indānes dziedājums ir interesants, arī kvalitatīvs.

PRET. Ko var teikt par albumu, kurā jūras šalkoņas, sienāžu sisināšanas un dažādu citādu dabas skaņu ir vairāk nekā mūzikas… Neko.