RECENZIJA: Tones And I “Welcome To The Madhouse”

 
©Publicitātes foto

Austrāliešu indīpopa un EDM mūziķes Tones And I (īstajā vārdā Tonija Votsone) daudzu gaidītais debijas albums, kas, kā informē izdevēji, ir “īpaši intīms 14 dziesmu albums, kas atklāj dziedātājas ceļu no pieticīgas dzīves un muzicēšanas Bairona līča pludmalē, Austrālijā, līdz godam nopelnītai vietai starp pasaules popmūzikas zvaigznēm.”

Šī dziedātāja, kurai līdz šim veiksmīgi izdevies pieslēpt savus dzimšanas datus, pie pasaules popmūzikas slavas debesu juma parādījās 2019. gadā, kad viņas singls “Dance Monkey” kļuva par Nr.1 teju visur, kur vien vispār bija vērts par tādu kļūt. Singls tapa arī par visu laiku meklētāko dziesmu vietnē “Shazam” un trešo straumētāko kādas sievietes-dziedātājas izpildīto dziesmu “Spotify” vietnē. “Dance Monkey” dziesmas video skatījumu skaits ir pāri 1,6 miljardiem, bet klausījumu skaits sniedzas pāri 6 miljardiem (!). Par augstiem cipariem visās minētajās vietnēs gādā arī jaunajā albumā iekļautās dziesmas “Fly Away”, “Won’t Sleep” un “Cloudy Day”. Pati dziedātāja par debijas plates īpašo nozīmi kādā intervijā izteikusies tā: “Šis albums ir par konstanti mainīgajām sajūtām manī. Albumā iekļautas dziesmas, kas tapušas arī pirms “Dance Monkey”, par to, vai ielu muzicēšana man nāks par labu. Ir dziesmas par manu ļoti tuvu draugu, kurš nomira, un par to, ka es nevēlējos saskarties ar sāpīgajām zaudējuma emocijām. Kā arī par mentālās veselības izaicinājumiem pandēmijas izolācijas laikā. Dažas no dziesmām man liek smieties un dažas - raudāt, albumā nav vienota noskaņojuma. Kā es jutos tajā dienā, tādu dziesmu arī sarakstīju."

PAR. Tonija apbur ar savu vienkāršību un atklātību, kā arī drošo un pārliecinošo dziedājumu. Dziesmu galvenā auditorija ir meklējama Billijas Ailišas un viņai līdzīgo fanu pulkā, bet tas nenozīmē, ka šo rotaļīgo popalbumu nevarētu klausīties arī citi. Ieteicamākie gabali - “Welcome To The Madhouse”, jau minētie trīs singli “Won’t Sleep”, “Fly Away” un “Cloudy Day”, vēl aizķer arī jokainā “Child’s Play” un jaudīgā “You Don’t Know My Name”.

PRET. Ārpus interneta vietnēm “Welcome To The Madhouse” nav klājies nemaz tik labi, un tas nav nekāds pārsteigums - šis ir tipisks produkts tai mūzikas cienītāju paaudzei, kura “dzīvo telefonos”. Turklāt ne tas pats labākais produkts, šis galīgi nav popa šedevrs.