RECENZIJA: Oskars Deigelis “Kaverversijas”

© Publicitātes foto

Nupat klajā nācis dziedātāja un dziesmu autora Oskara Deigeļa EP jeb minialbums “Kaverversijas”, kurā iekļautas četras leģendāras pašmāju kompozīcijas jaunā skanējumā: iepriekš jau izdotās dziesmas “Ēna” kaverversija (oriģinālais izpildītājs - “Jumprava”) un “Pēdējā pietura” (“Opus Pro”), kā arī jauni radiosingli “Nāc dejot” (“Linga”) un “Pusnakts stundā” (“Vaidava”).

Dziesmu aranžijas tapušas sadarbībā ar mūziķi Jāni Narbutu no producentu apvienības “White Wide Production”. “Ierakstīt “Kaverversijas” noteikti bija izaicinājums. Dziesmas cilvēkiem ir labi zināmas, gadu gadiem dungotas, populāras melodijas, kas, protams, uzliek lielu atbildības sajūtu. Manuprāt, kaverversijas galvenais mērķis ir krasi atšķirties no oriģināla, tajā pašā laikā saglabājot dziesmas esenci, ko arī centāmies panākt. Vēlos teikt lielu paldies visu minēto dziesmu autoriem par atļauju, no jauna ieskaņot katru no šīm dziesmām,” pateicīgs ir Deigelis.

Oskars Deigelis tika iepazīts šova “OKartes skatuve” otrajā sezonā 2012. gadā, kad viņš dalīja vienu šova skatuvi ar tādiem nu jau pazīstamiem mūziķiem kā, piemēram, Antra Stafecka, Mārtiņš Ruskis, Marta Ritova, Jānis Buķelis, arī Sabīne Berezina, Madara Grēgere un citi. 2013. gadā Oskars izdeva debijas albuma "Izglābts", 2014. gadā tam sekoja disks „Dubults neрlīst”, 2017. gadā radās „Mūza”, bet pērn maijā viņš izdeva ceturto studijas albumu “Kamēr esmu” ar desmit oriģinālkompozīcijām. Ražīgs gan!

PAR. Oskara Deigeļa ražīgumam un darba spējām var tikai noņemt cepuri, turklāt viņš negaida ķīseli piena upes krastos, bet pats iet, dara un izdara! No šīm četrām kaverversijām slavējamākā ir “Pusnakts stundā”, kas senajam “Vaidavas” hitam ballītēs piedotu 21. gadsimta elpu. Arī “Ēna”, protams, ir labi padevusies, taču tā jau ir dzirdēta.

PRET. Jāpabrīnās, ka Deigelis apkopojis tikai nieka četras kaverversijas (kopumā minialbums ilgst tikai 13 minūtes) - citi autori negribēja tam atvēlēt savas dziesmas, pats noslinkoja vai arī laiks spieda “ceitnotā”? Turklāt “Nāc dejot” - tas nu ir “kavers”, kas liks pat pie gultas piekaltiem un/vai kurliem klausītājiem lekt kājās un skriet pārslēgt citu radiostaciju, nekas tik kādu oriģināldziesmu zaimojošs sen nav dzirdēts… Jā, varbūt tiešām “kaverversijas galvenais mērķis ir krasi atšķirties no oriģināla”, bet ne jau TĀ…

Svarīgākais