Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: Olivia Rodrigo “Sour”

© Publicitātes foto

Šā gada karstākā popmūzikas sensācija – 20. februārī tikai pilngadību sasniegusī kaliforniete Olīvija Rodrigo.

Pasaules mūzikas topus viņa gāza jau šā gada sākumā ar savu debijas singlu “Drivers License”, bet nu visos iespējamos (vismaz lielākajos un prestižākajos) albumu topos Nr.1 ir šīs dziedātājas darbs “Sour”. Olīvija savu karjeru sākusi kā aktrise tā saucamajā “Disneja klubā”, tādejādi būtībā pieaugot kopā ar savu klausītāju (līdzīgs ceļš bijis arī Mailijai Sairusai, Britnijai Spīrsai, Selēnai Gomesai u.c.), tomēr liriskā popmūzikas balāde par nelaimīgu pirmo mīlestību “Drivers License” par savu popularitāti drīzāk var pateikties tiešsaistes sociālajam tīklam “TikTok”. Un - diezgan dzeltenajam stāstam par iespējamo mīlas trīsstūri, ko veidojusi Olīvija Rodrigo, viņas seriāla “High School Musical: The Musical: The Series” kolēģis Džošua Basets un vēl viena Disneja studijas kanāla zvaigzne Sabrina Kārpentere. Lai kā nu tur būtu (vai nebūtu), Olīvija tomēr nav izrādījusies viena hita zvaigzne - to apliecināja arī dziedātājas otrais singls “Deja Vu”. “Man likās, ka visu laiku domāšu “es nekad vairs neuzrakstīšu tik labu dziesmu kā pirmā”, taču šī dziesma man ir devusi pārliecību par to, ka man ir, ko teikt,” priecājas Rodrigo. Ir gan, ko teikt - to pierādīja arī trešais singls “Good 4 U”, to pierāda arī viss albums ar kopumā 11 dziesmām. Starp citu, arī mūzikas kritiķi pret “Sour” izturējušies ļoti labvēlīgi, lielākoties to novērtējot ar četrām zvaigznēm no piecām, bet “Metacritic” rangā tam tikuši 83 punkti no 100, kas ir pat vairāk nekā cienījams rezultāts.

PAR. Albuma pirmais gabals “Brutal” teju burtiskā nozīmē atsēdina - tas ir kārtīgs poproks agrīnās Pink garā: vai tas potenciālos klausītājus atgrūdīs no šī albuma vai piesaistīs tam, grūti pateikt, taču pilnīgi noteikti ieinteresēs. Pārējais disks gan neko līdzīgu nepiedāvā (šajā nišā vēl varētu ierakstīt vienīgi Evrilas Lavinjas repertuāram derīgo “Good 4 U”), taču virkni kvalitatīvu popdziesmu te netrūkst: jau minētās “Drivers License”, “Deja vu” un it īpaši “Good 4 U”, kopā ar Teilori Sviftu un producentu Džeku Antonofu ierakstītā “1 Step Forward, 3 Steps Back”, vairākas romantiskas balādes utt., taču apskatniekam vislabāk pie sirds gāja huligāniskā “Jealousy, Jealousy”.

PRET. Kāpēc Olīvija Rodrigo ir topā, vēl būtu saprotams - jauna un izskatīga meitene, “Disneja klubiņš”, bulvārpreses interese, “TikTok” popularitāte, pati Teilore Svifta par aizbildni utt., u.t.jpr, taču, ko viņā ir atraduši arī Rietumu mūzikas izdevumi, nudien nav skaidrs. Šādu dziedātāju ir čupām un grēdām - nu, kā, kā, kā tieši Olīvija Rodrigo ir guvusi tādu atzinību?! Mīkla.