RECENZIJA: Rihards Lībietis Orchestra “Willful Blindness”

© Publicitātes foto

Šonedēļ ar tehniskām kļūmēm svētītā tiešraides koncertā “Facebook” klajā tika laists grupas “Rihards Lībietis Orchestra” ceturtais oriģinālmūzikas albums.

To noteikti derēja noskatīties un noklausīties, lai labāk izprastu Riharda un viņa “orķestra” domu gājienu, kā arī kaut virtuāli pavērotu, kā ģitārists spēj no saviem instrumentiem (vairākiem) un pamatīgā pedāļu un citu smalku daiktu krāvuma izvilināt šādu skaņu klāstu.

Darbu pie “Willful Blindness” mūziķi sākuši jau pērn pavasarī, kad radīta lielākā daļa no 12 albumā iekļautajiem instrumentālajiem skaņdarbiem. To autors ir Rihards Lībietis, bet pie darba likti arī pārējie grupas dalībnieki. “Albums stāsta par katra cilvēka individuālo atbildību par sevi, savas gaismas un ēnas puses ieraudzīšanu un pieņemšanu, kas rada vēlmi mācīties, piedzīvot un censties būt atbildīgam, kā arī par cilvēku apzinātu izvēlēšanos neredzēt svarīgas un uztraucošas lietas sevī un apkārtējā pasaulē,” par albuma vēstījumu informē grupas PR nometne. ““Willful Blindness” iekļautie skaņdarbi ir radušies caur grupas dalībnieku iekšējās un ārējās pasaules vērojumiem. Tas ir nemierīga haosa, melanholijas un piepešu pārmaiņu izraisītas šķietamas bezpalīdzības savienojums ar dziļu mīlestību, mieru, pateicību un ilgtspēju. Tie ir iekšēja spēka un drosmes meklējumi labākai dzīves izpratnei. Ar mūsu mūziku vēlamies iedvesmot klausītājus ticēt saviem spēkiem,” tā grupas līderis Rihards Lībietis.

Lai iespējami saglabātu dzīvu un akustisku skanējumu, ieraksts veikts “AMFO Music” studijā Rīgā skaņu režisora Toma Lismenta vadībā, vienlaicīgi ierakstot visu mūziķu izpildījumu. Šajos ierakstos piedalījušies “Rihards Lībietis Orchestra” dalībnieki Rihards Lībietis (akustiskā, elektriskā ģitāra), Gints Smukais (akustiskā ģitāra), Matīss Repsis (sitamie instrumenti), Erna Daugaviete (čells) un Jānis Polis (bass), kā arī viesmākslinieki Valters Šmits (saksofons), Mārtiņš Miļevskis (sitamie instrumenti), Reinis Klatenbergs (mežrags) un Laura Rozenberga (trombons).

PAR. Pašlaik kā jaunākais singls, kas stiprināts ar videoklipu, klajā laistais “Doublethink” gan ir dievīgs gabals - lai arī pieslēpts albuma noslēdzošajā daļā, tas nešaubīgi uzreiz iekrīt ausīs. Noteikti var izcelt arī stilīgi eleganto “Initiation”, kurā savas augstākā līmeņa prasmes demonstrē Rihards, tāpat atzīmējams ir skaņdarbs “Light & Shadow”, kurā no sirds izpaužas Erna, savukārt “Apart” ir vērts noklausīties dēļ perkusionista (Miļevskis?) darba. Vēl - interesantā noskaņu kompozīcija “Consequences”. Patiesībā jau viss darbs ir vērtējams ar lielu plus zīmi - kurā grupā vēl ir tik spēcīgs jaunākās paaudzes ģitāristu tandēms un tik superīga čelliste?!

PRET. Dažbrīd augstās skaņu mākslas paliek par daudz, tā nogurdina, bet tas ir gaumes jautājums. Mazliet mulsina izdevuma vāciņa noformējums: idejiskā ziņā līdzīgs risinājums (tikai pieci džeki un baltos kreklos, bet ar tādiem pat acu apsējiem) tika realizēts 2001. gadā izdotajā grupas “Tumsa” albumā “Nesaprasto cilvēku zemē”.

Izklaide

Daudzsološā latvju jaunā rokgrupa “Everet” klausītāju vērtējumam nodevusi savu jaunāko singlu “Kāpēc” un tam veltīto videoklipu, kas tapis sadarbībā ar kultūras namu “Atmoda”.

Svarīgākais