RECENZIJA: Twenty One Pilots “Scaled And Icy”

© Publicitātes foto

“Grammy” balvas ieguvēji “Twenty One Pilots” pagājušajā gadā pārsteidza fanus ar pāris singliem – “Level Of Concern” un “Christmas Saves The Year”, no kuriem pirmais nokļuva “Billboard “Hot 100”” Top 25, kā arī atnesa grupai uzvaru “American Music Awards” alternatīvā roka kategorijā.

Iepriekšējais “Twenty One Pilots” albums “Trench” tika izdots pirms trīs gadiem un ieguva plašu atzinību visā pasaulē ar tajā iekļautajiem singliem “The Hype”, “Nico And The Niners”, “Chlorine”, “My Blood” un “Jumpsuit” (minētais “Billboard” to pat kronēja par gada “Alternative Song”). Jaunais albums radīts laikā, kad pasaule bija (un joprojām ir) vīrusa izraisītās pandēmijas izolācijā, abiem dueta dalībniekiem pārsvarā strādājot virtuāli. Lielāko daļu albuma sarakstījis un producējis vokālists Tailers Džozefs, savukārt Džošs Dans ierakstījis bungu partijas otras valsts malā. Albums tapis tāpat kā vairumam mūziķu šajā laikā, piedzīvojot tādas emocijas kā šaubas, garlaicību, vientulību un satraukumu par nākotni. “Nācies aizmirst ierasto studijas klātienes pieredzi un radīt albumu jaunos apstākļos, meklējot labākos un drosmīgākos risinājumus,” par albuma tapšanas gaitu informē izdevēji. Jāpiebilst, ka šis ir sestais studijas lieldarbs “Twenty One Pilots” karjerā - iepriekšējie divi bija teju vai nonesuši mūzikas straumēšanas topus: “Trench” okupēja pirmo pozīciju “iTunes” albumu topā, sākot no ASV un Lielbritānijas līdz pat Argentīnai, Bulgārijai un Kazahstānai, bet “Blurryface” (2015) atzīmējams ar to, ka katra (!) tajā iekļautā dziesma sasniedza Zelta, Platīna vai pat vairākkārtēju Platīnu statusu. Alternatīvais hiphops, elektropops, indīpops, poproks, pat reproks un alternatīvais roks - tas viss saklausāms arī dueta jaunākajā albumā.

PAR. Radiostacijās itin bieži dzirdētā “Shy Away” pretendē uz indīroka statusu, savukārt “Choker” ir elegants indīpops, un aptuveni tajā pašā šķīvī liekams arī “The Outside”, kam turklāt piemīt arī hiphopa piesitiens - ļoti interesanti gabali, gaumīgi un efektīgi. Noklausīšanās vērta noteikti ir arī enerģiskā “Never Take It”. Komerciālās mūzikas topos šis darbs aizies “uz urrā”.

PRET. Jau albuma pirmā dziesma “Good Day” liek saausīties - šī tiešām ir tā pati interesantā grupa, kas izdevusi “Trench”?! Diemžēl jā. Ja “Twenty One Pilots” iepriekšējos albumos šķita, ka amerikāniska hiphopa tajos tomēr ir par daudz, tad šajā gribētos, lai šis hiphops būtu vēl vairāk, tad vismaz neskanētu tik popsīgi un bezpersoniski. Tādas dziesmas kā “Saturday”, “Mulberry Street”, “boisbenda” stilā ieturētais “Bounce Man”, pliekanā “Redecorate”, jau minētā “Good Day” - nu, kas tas tāds vispār ir?! Vilšanās.

Svarīgākais