Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: Everlust „Diary Of Existence”

© Publicitātes foto

Rīgas gotiskā roka grupa “Everlust” pie sava otrā studijas albuma pamatīgi piestrādājuši, turklāt raugoties no dažādiem aspektiem – gan ieraksta, gan PR. 2020. gada februārī grupa parakstīja līgumu ar ierakstu kompāniju „Wormholedeath” no Itālijas, un jaunā albuma ieraksts notika „Titans Lab Studio” Ferarā, kurā grupa strādāja kopā ar producentiem Karlo Beloti un Rikiardo Dagu.

Albumā iekļautas 11 dziesmas, kas katra ir kā atsevišķs ieraksts dienasgrāmatā un apraksta tās rakstītāja tā brīža sajūtas. “Katra no šīm dziesmām ir kā stāsti par mūsu sajūtām, vienlaikus pārdzīvojot dažādas sarežģītas dzīves situācijas un pārvarot tās. Mēs ceram, ka šīs dziesmas palīdzēs mūsu klausītājiem, kuri sastopas ar tādām pašām problēmām,” tā mūziķi.

Grupas dziesmas pārsvarā ir par mīlestību, attiecībām, šķiršanos, pārdzīvojumiem un pārdomām par dzīvi ar romantisku, dažkārt traģisku un reizēm filozofisku skatījumu. Mūziķi gatavi par tām pastāstīt arī sīkāk. Piemēram, „Land Of Dreams”, “I Never Was” un “Alone” ir sirdi plosošas balādes par vientulību un neatbildētu mīlestību, bet mazliet mistiskā „Despair” ir piepildīta ar apātiskākām izjūtām. Filozofiskā “Running” ir par to, ka esi viens ar savām problēmām pūlī, kā arī par bēgšanu no sevis, savs skaidrojums ir arī pārējiem gabaliem. Jāpiebilst, ka albumā ir iekļauta arī pazīstamā Sema Smita hita “Writings On The Wall” kaverversija, savukārt sadarbībā ar somu grupas “Lamori” solistu Matiasu Juseliusu tapusi dziesma „Entwined” - romantiska balāde par neveselīgām attiecībām.

Ja par „Everlust”, tad grupa ir no Rīgas, spēlē melanholisku mūziku, balansējot starp gotisko roku un melodisko metālu, iedvesmojoties no tādiem šī žanra pārstāvjiem kā „Theatre Of Tragedy”, „Draconian”, „Sentenced”, „Lacuna Coil”, „Paradise Lost” un pat „HIM”. Grupa aktīvi darbojas no 2014. gada, šajā laikā sniegti daudz koncerti gan Latvijā, gan Lietuvā. 2017. gadā grupa pašu spēkiem izdeva pirmo albumu "Hurts To Live”. Sastāvs: Keita Brauna (vokāls), Vladislavs Pūcēns (ģitāra, vokāls), Maksims Rekšņa (ģitāra), Pāvels Savins (basģitāra), Andrejs Jirgensons (taustiņi) un Aleksandrs Šaņdins (bungas).

PAR. Ļoti kvalitatīvi nostrādāts darbs - uzreiz var just, ka rakstīšanās process risinājies Rietumos. Kopumā „Diary Of Existence” atstāj ļoti pārliecinošu iespaidu - tāds somisks gotiskais roks (uz “Charon”, “The 69 Eyes”, arī itāļu “Lacuna Coil” u.tml. grupu pusi) ar labu sieviešu vokālu, bet dažos gabalos piekopto veiksmīgo abu vokālu mijiedarbību. Labākā dziesma nenoliedzami ir “Everlust”, tikai mulsina tas, ka tā ir vienīgā, kurā vokāla solopartiju uzņēmies Vlads - lai gan uzreiz jūtama disonanse ar pārējo albumā iekļauto skaņu materiālu (it īpaši tai sekojošo Smita kaveru), tomēr pēc lielām šaubām jāieliek tai plusiņš. Noteikti jāatzīmē arī sparīgā “Running”, ko gribētos kronēt par albuma otro numuru. Melodiskas un vienlaicīgi smagnējas dziesmas, ģitāristu tandēms arī OK, tāpat kā ritma sekcija. Bonusa punkts par CD vāciņa dizainu un perfekti nostrādāto bukletu ar dziesmu tekstiem - pēc biezuma nav gluži Ļeva Tolstoja “Karš un miers”, bet kaut kas uz to pusi ir gan... Piestrādāt pie dizaina mūsdienās diemžēl vairs nav modē.

PRET. Ārprāts, cik tracinošs ievads - intro “Gemini” ar acīmredzami uzspēlētajiem smiekliem nez cik minūšu garumā tiešām var izvest no pacietības… Lielākais “Everlust” mīnuss - grupas skanējumam pietrūkst jaudas jeb “pauera”. Šis mīnuss it īpaši spilgti sevi parāda uz albuma beigām, kad klausītāju uzmanība sāk nenovēršami atslābt, bet tas nozīmē, ka šī garadarba otrajā pusē iekļautās dziesmas nav tās veiksmīgākās un atmiņā paliekošākās.