RECENZIJA: Annna "Mortgage On Toast"

 
©Publicitātes foto

Pandēmijas apstākļos, kas liedz tikties ar saviem klausītājiem klātienē, mūziķi izdomā aizvien interesantākus tiešraižu koncertu un arī savu jaunāko albumu prezentācijas formātus. Piemēram, Nīderlandē jau gadiem dzīvojošā dziedātāja un mūzikas producente Annna savu debijas minialbumu pirms pāris nedēļām prezentēja tiešraidē no… automazgātuves, sēžot pie “Tesla” stūres (un salonā).

Šajā akcijā piedalījās arī nīderlandiešu producents Bastians Bendžamins, abi uzdziedāja un uzdejoja (sēžot), bet to visu filmēja piecas kameras, kas attēloja notiekošo gan automašīnā, gan ārpus tās. Minialbumā iekļautas piecas dziesmas, tostarp “Oops”, kas radīta speciāli nīderlandiešu jaunās modes šovam “Fashion Clash” - mūsu dziedātāja tajā uzstāsies 27. februārī. “Mortgage On Toast” iekļautais materiāls izklāsta autobiogrāfisku stāstu par 21. gadsimta “mileniāļu paaudzes” problēmām: minialbums iesākas ar tādām tēmām kā karjera, globālā sasilšana un izdegšana, savukārt albuma noslēgumā dziedātāja pozitīvos toņos ironiski pasmejas par visām tām lietām, ko mums nācās pārdzīvot 2020. gadā. Lielāko daļu minialbuma Annna pilnībā producējusi un sarakstījusi pati, bet divas dziesmas tapušas sadarbībā ar minēto producentu Bastianu Bendžaminu sadarbības.

Plašākai auditorijai Annna pie mums kļuva pazīstama pagājušā gada sākumā pēc ļoti sekmīgās dalības konkursā “Supernova”, izcīnot tajā trešo vietu - viņas dziesma “Polyester” ar lipīgo piedziedājumu par T-krekliem joprojām ir viegli atsaucama atmiņā. Šī dziesma bija par no modes ātri izejošām lietām, kas ir mūziķei tuva tēma - viņa uzstājas jau iepriekš lietotos vai ekomodes apģērbos un faniem piedāvā tikai ekoloģiskus suvenīrus. Annnas īstais vārds ir Anna Madara Pērkone, viņai ir 26 gadi. Dzimusi un augusi Saulkrastos, taču nu jau sešus gadus dzīvo Amsterdamā. Debiju uz Latvijas skatuves perspektīvā un interesantā mūziķe piedzīvoja 2019. gada 2. jūlijā, Siguldas pilsdrupu estrādē iesildot pašu LP jeb Lauru Pergolicci. Viņa piedalījusies arī dziesmu rakstīšanas nometnē “RigaLive”, kuras rezultāts bija kopā ar Uku Moldau un Kasparu Ansonu tapušais singls “The One That Got Away”. Dziedātājas otrais singls "Stardom/Hater" uzvarēja Nīderlandes deju mūzikas konferences "Amsterdam Dance Event" prestižajā konkursā "Demolition" - jāpiebilst, ka savā šā brīža mītnes zemē Annna piedalījusies vairākās prestižās mūzikas konferencēs un arī vietējo radiostaciju rīkotos festivālos. Arī šī dziesma nebija vienkārši dziesmiņa, bet ar dziļāku domu pausts vēstījums - tēmas ideju Annna bija aizguvusi, iedvesmojoties no kāda raksta par vardarbību ģimenē Pasaules kausa futbolā laikā.

Daudzsološās dziedātājas debijas minialbums tika gaidīts jau pērn, taču - vai kādam vēl jāskaidro, kāpēc tā iznākšana aizkavējās?! 2020. gadā Annna paguva izdot vēl dažus singlus, tostarp interesanto “Shut Up”, kas diemžēl EP nav iekļauts. Labvēlīgas situācijas gadījumā bija plānots uzstāties arī vairākos festivālos Latvijā, taču šos plānus ievērojami koriģēja Covid-19, tiesa, vismaz “Ezīšfestā” viņa paguva uzstāties - kopā ar multiinstrumentālistu Didzi Bordo un perkusiju lielmeistaru Kasparu Kurdeko. “Mans stils jeb žanrs pašlaik peld kaut kur starp elektropopu un sintīpopu jeb alternatīvo popu. Ja godīgi, zinu, ka daudzi mūsdienu mākslinieki saka “ūūū, es negribu ar vienu žanru nosaukt savu stilu…”, bet tas ir tieši tā, kā jūtos!” joko Annna. “[Pašlaik] strādāju pie pilnā albuma, stilizēju jaunu “merchandise” līniju, sadarbojos ar daudz citiem DJ un māksliniekiem - tā, lai jau šajā vasarā varētu spēlēt daudz festivālos.” To arī novēlam.

PAR. Jau ar pašiem pirmajiem singliem Annna parādīja un pierādīja, ka viņa būs nopietns spēks un ne tikai lokālajā latviešu mūzikā vien. Tā arī ir - jaunais minialbums nodemonstrē to, ka Anna Madara šobrīd ir Rietumu tirgum viena no perspektīvākajām, bet varbūt pati perspektīvākā latviešu dziedātāja. Skaists un gaisīgs vokāls, vieglas, ritmiskas un dejojamas indīpopa melodijas (kaut kas uz “Florence And The Machine” pusi), elektronisks piesitiens, ieklausīties liekoši dziesmu teksti, turklāt tas viss skan atbilstoši 21. gadsimta līmenim. Arī darba spējas Annai ir gluži vai paranormālas: nemitīgas aktivitātes sociālajos tīklos (bez tā šobrīd diemžēl nevar), publicitātes materiāli un foto medijiem, singli radiostacijām - un to visu viņa pati! No albuma ka absolūts hits izceļama “French Toast”, viegli atmiņā paliek arī “Freddy” (ar šo dziesmu Annna piedalījās “Ondo.lv mūzikai” konkursā), holandiešu jaunās modes šovā nevarēs nepamanīt “Oops”, savus klausītājus atradīs arī “Happy Pill”. Šī meitene tālu tiks.

PRET. Žēl, ka Annna nav vēlējusies izdot uzreiz pilnu albumu - tajā ļoti labi iederētos gan “Shut Up”, gan “Polyester”. Dziedātājai tam ir izskaidrojums: “Manā izpratnē albumam vai EP ir jābūt vienotam stāstam, idejai. Un šajā gadījumā tieši šīs piecas dziesmas ir tas, par ko es gribu stāstīt tagad. EP no sākuma līdz beigām ir autobiogrāfisks stāsts par tām lietām, par ko uztraucos es un mani draugi. No hipotēkām līdz izdegšanai un globālajai sasilšanai. Albums ir kaut kas daudz nopietnāks arī tīri prezentēšanas un relīzes ziņā. Kad izlaidīšu albumu, gribēšu 100% zināt, ka došos tūrē, varēšu izlaist arī vinilu un kārtīgi arī visas dziesmas reklamēt. Man pašlaik ir ļoti daudz dziesmu, kas ir gatavas, bet gribas, lai viss notiek savā laikā un tā, lai ir prieks. Tā kā, kad izdošu albumu, tad tajā būs arī sadarbības ar citiem māksliniekiem, cits stāsts un pilnīgi cita, jauna stratēģija.”

 

Ko Tu domā par citu lasītāju komentāriem? Izsaki savu viedokli!