RECENZIJA: Jolanta Gulbe-Paškeviča “Gaisma krīt”

 
©Publicitātes foto

Šajā albumā iekļautas īpaši atlasītas un Jolantai Gulbei-Paškevičai nozīmīgas latviešu komponistu dziesmas jaunās aranžijās, kuras veidojuši pati dziedātāja, pianists Kristaps Vanadziņš un ģitārists Āris Ozols.

"Jāsaka paldies latviešu komponistiem un dziesmu vārdu autoriem par nacionālo kultūras bagātību. Esmu uzaugusi ar šo mūziku, tā ir veidojusi manu muzikālo gaumi. Šis albums ir mans veltījums manai tautai, maniem cilvēkiem," tā Jolanta Gulbe-Paškeviča. Albumā iekļautas tādas dziesmas kā Mārtiņa Brauna „Dziesma par spēli”, Imanta Kalniņa “Dūdieviņš”, Zigmara Liepiņa „Slēdz mani atmiņās”, Raimonda Paula “Aicinājums” un “Māte mani auklējusi”, Aigara Voitišķa „Cik savādi”, Aivara Hermaņa “No rīta” un citas. Bez jau pieminētajiem Vanadziņa un Ozola ierakstā piedalījušies basa speciālisti Staņislavs Judins un Jānis Rubiks, bundzinieks Rūdolfs Dankfelds un, protams, arī saksofonists, šoreiz amatu apvienošanas kārtībā arī flautists, Deniss Paškevičs. „Darbs pie šī albuma bija viens no interesantākajiem un radošākajiem procesiem, kāds man dzīvē ir bijis. Lielisks kopdarbs ar mūziķiem, kur katrs ielika savu īpašo talanta unikālo redzējumu kopīgā skanējumā. Mūziķu brīvais ideju lidojums dzirdams katrā skaņdarbā, un tas šo albumu padara īpašu,” priecājas Jolanta. Jāpiebilst, ka viņai paveicās šo programmu vairākos koncertos atrādīt arī klausītājiem.

PAR. Katrs no konkrētā instrumenta speciālistiem ir augstākā klase, bet Jolantas balss un vokālās dotības - pāri visam. Skaistas dziesmas skaistā izpildījumā - savus piekritējus tās pilnīgi noteikti atradīs. Piemēram, “Aicinājums”, kurā var paklausīties flautas treļļos un kopā ar Jolantu padomāt, kā tad tur īsti sēž uz sliekšņa tā pasaciņa, vai monumentālā “Zibsnī zvaigznes aiz Daugavas” dziedātājas liegajā izpildījumā. Aranžijās vairākām melodijām ir atrasts drosmīgs ritmiskais zīmējums, un, piemēram, tādu dziesmu kā “Gaisma krīt” dēļ īpatnēji skaldošā bungu ritma ir pat grūti atpazīt.

PRET. Šīs oriģināldziesmas tāpēc jau arī ir tik populāras, ka cilvēkiem tās patīk to oriģinālajā izpildījumā, bet pēdējā laikā diemžēl pārāk daudzi latvju mūziķi aizraujas ar to pārveidošanu. Šajā jomā visvairāk, protams, cieš Raimonda Paula daiļrade, taču arī, piemēram, “Dūdieviņš” dzirdēts nosodāmi bieži un dažāds. Savukārt “Dziesmu par spēli” (arī “Dvēselīti”) vajadzētu aizliegt pāraranžēt ar likumu - lai tā mūžu mūžos paliek atmiņā Nika Matvejeva superīgajā dziedājumā.

 

Ko Tu domā par citu lasītāju komentāriem? Izsaki savu viedokli!