Cēsīs skanēs Kīta Emersona un Uģa Prauliņa simforoks

 
©Publicitātes foto

Šo sestdien, 24. oktobrī, koncertzālē “Cēsis” notiks “Sinfonietta Rīga” koncerts, kurā grupas “Dagamba” pianista Daiņa Teņa izpildījumā skanēs britu progresīvā roka leģendas Kīta Emersona Pirmais klavierkoncerts un tam līdzās Platona Buravicka parafrāze par Emersona un viņa domubiedru daiļradi. Programmu vainagos Uģa Prauliņa jaundarba “Elements” pirmatskaņojums.

Kamerorķestris “Sinfonietta Rīga” diriģenta Normunda Šnē vadībā arvien klausītājiem aktualizē 20. gadsimta muzikālos fenomenus un dažādu stilu novirzienus, kā arī meklē spilgtas parādības mūsdienu mūzikas pasaulē. Šoreiz Kīta Emersona nemirstīgajā mūzikā “Sinfonietta Rīga” meklēs un atradīs atbildi uz jautājumu, kas notiek, kad augstas raudzes rokmūzika satiekas ar orķestri. Koncertā Cēsīs klausītāji dzirdēs Kīta Emersona Pirmo klavierkoncertu, ko kopā ar orķestri atskaņos Dainis Tenis, apvienības “Dagamba” pianists. “Klavierkoncerts apkopo taustiņinstrumentālista talanta zīmīgākās šķautnes - virtuozu solopartiju, neskaitāmas saiknes ar iepriekš uzrakstītu mūziku, impulsīvu temperamentu. Šī ir manas jaunības mūzika, un pārņem laimes sajūta, to atskaņojot kopā ar 21. gadsimta mūziķiem,” saka Normunds Šnē.

Līdzās Kīta Emersona skaņdarbam koncertprogrammā likts viens no nepieradinātākajiem Latvijas radošajiem gariem Platons Buravickis. Klausītājiem tiks piedāvāta parafrāze par britu mūziķa un viņa domubiedru daiļradi skaņdarbā “EmersoniLaPa”, kas “Sinfonietta Rīga” un Normunda Šnē lasījumā tika pirmatskaņots pērn 29. novembrī Lielajā ģildē. Savukārt vakara lielākais notikums būs Uģa Prauliņa jaundarbs “Elements”, kura žanriskais apzīmējums ir “Eclectic (con)Fusion Symphony in Rock”. Aiz dzelzs priekškara dzimušais un augušais Prauliņš, tāpat kā Emersons, ir klasiskās un neakadēmiskās skaņu pasaules savienotājs - ar rokmūziķa nervu, taču ar milzīgu interesi par tautas mūziku. “Šis darbs ir manas iepriekšējās pieredzes apkopojums. Te ir cieņpilni un eksperimentāli apliecinājumi savu līdzšinējo ideālu un iedvesmotāju rokrakstiem un atmosfērām mūzikā. Ir savādi, pat satriecoši redzēt afišā savu vārdu blakus izcilam iedvesmotājam Kītam Emersonam. Pozitīvi ironiskā kārtā - jau pirmajā simfonijas daļā ir diezgan tieša alūzija uz izcilo “ELP” konceptskaņdarbu “Tarkus”, kura galvenā tēma bieži mani iedvesmojusi skaņdarbu radīšanā. Šis jaundarbs ir eksperimentāls, un mani interesē, kā kopskanēs izvēlētais motīvs un faktūru risinājums. Paldies visiem, kuri uzņēmās šo risku - doties šādā ceļojumā, un klausītājiem, kuri pacietīgi ziedos savu vakaru pirmatskaņojumā Cēsīs,” tā savu jaundarbu komentē Uģis Prauliņš.