Nedēļas nogalē notikušajos trīs koncertos Sporta ielas kvartālā katram interesentam pašam bija iespēja iepazīties ar latvju repa vecmeistara Ozola jaunākajā studijas albumā iekļauto skaņas materiālu – “dzīvajā” tas noteikti skanēja pavisam citādāk.
Kopumā albumā iekļautas 14 kompozīcijas, tostarp trīs skiti. To ierakstā piedalījušies Prusax, Rolands Če, Xantikvariāts, Intars Busulis, NiklāvZ , kā arī Una Daniela Aizgale, Annemarija Moiseja un Paula Saija. Albuma skanējums veidots kopā ar bītmeikeriem NiklāvZ un Helmutu Šteinu no “Katapullt”. Miksu un māsteru veidoja Arnis Račinskis un Andis Ansons studijā “Mute”. “Albums ir kā audio stāsts par šī ieraksta galveno varoni Nikiju Yaudu, kas mēģina atgriezties iepriekšējā dzīvē un atgūt nozaudēto,” skaidro Ozols. Jāpiebilst, ka “Y A U D A” viņa karjerā ir jau septītais albums. Ģirts Rozentāls jeb Ozols muzikālo darbību uzsāka 1996. gadā grupu “Fact” un “Rool Makaz” sastāvā, bet gadsimta sākumā ar singlu “Neko 2005” (2000) uzsāka solokarjeru. Kā nākamie rindā sekoja albumi “Cieņa un mīlestība” (2001), “Augstāk, Tālāk, Stiprāk” (2002), “Dūzis” (2003) un “Neatkarība” (2009), bet pēc tam Ozols uz vairākiem gadiem pieklusa. 2015. gadā viņš atgriezās Latvijas mūzikā ar studijas albumu “Atpakaļ nākotnē”, bet iepriekšējais ripulis “Neona pilsēta” tika izdots 2018. gada nogalē.
PAR. Lielākais hits šajā albumā ir kopdarbs ar Intaru dziesmā “Mans ceļš” (par to, ka sirds sāp) - vismaz spriežot pēc tā, ka tas pēdējā laikā ir dzirdēts dažādos “ežos” un citās jauniešu iecienītās izklaides vietās. Taču šo rindu autors pirmajā vietā liktu apzināti vokāli šķībo “Laiks uzvarēs”. Izcelt gribētos arī trauksmaino “Nāves ēnā”, kopdarbu ar Rolandu Če dziesmā “1000 km”, relatīvi melodisko “Saules stariņš” (ar Xantikvariātu) un ar to savienoto, teju roķīgo “Pavasaris”, kā arī Ozola enerģiskumam atbilstošo “Nikijs Yauda”. Rezumējot - ļoti labs darbs.
PRET. Lielākais un patiesībā arī vienīgais šī albuma mīnuss ir tieši šis konceptuālais stāsts - absolūti neuzrunā iespēja ilgāk par pusstundu sekot līdzi kaut kāda čaļa gaitām, kurš kaut kādu iemeslu dēļ kaut kur devies un beigu galā tā arī netop skaidrs, ar ko šis viņa brauciens beidzies, un kam tas viss vispār bija vajadzīgs.