RECENZIJA: Lindemann "F & M"

© Publicitātes foto

Kad pirms četriem gadiem klajā nāca sensacionālā projekta “Lindemann” albums “Skills In Pills”, šķita, ka tas būs pirmais un pēdējais tā garadarbs – nu, kur vēl diviem tik aizņemtiem vīriem kā vācu industriālā metāla ģēniju „Rammstein” dzelzsrīkle Tils Lindemans un zviedru “death metal” grupas „Hypocrisy” un industriāli smagā projekta „Pain” līderim Peteram Tegtgrēnam rast laiku kaut kādiem blakuspriekiem?!

Turklāt vēl šobrīd, kad “Rammstein” izdevuši jaunu studijas albumu un devušies apjomīgā koncerttūrē (neaizmirstiet par 2020. gada 21. jūliju un Tallinu!), savukārt multiinstrumentālistam Tegtgrēnam vienmēr bijis darba pilnas rokas savā skaņu ierakstu studijā.

Un tomēr - tapis jauns albums ar 11 dziesmām, bet limitētajai versijai pievienoti vēl divi gabali, no kuriem viens ir iepriekš jau dzirdētā “Mathematik” oriģinālā versija, bet otrs - albumā iekļautā dziesma “Ach so gern” Tegtgrēna jeb “Pain” versijā.

Salīdzinājumā ar “Lindemann” debijas albumu, kas pilnībā bija angliski, jaunajā albumā iekļautais skaņu materiāls ir tikai un vienīgi vāciski - tā ir pati būtiskākā atšķirība. Albuma “F & M” (tā pilnais nosaukums “Frau und Mann”) kājas aug no pagājušajā gadā tapušās izrādes “Hansel and Gretel”, kurā Lindemanam bija kāda loma - speciāli tai tika radītas sešas kompozīcijas, no kurām piecas vēlāk tika ierakstītas studijas kvalitātē un ievietotas šajā albumā. Jāpiebilst, ka jau izsludināta arī “Lindemann” tūre, kas sāksies 2020. gada februārī, taču diemžēl Baltijas valstīm metīs līkumu - gandrīz burtiskā nozīmē. Mums tuvākie koncerti plānoti Prāgā (10. februārī), kā arī Stokholmā (27. februārī) un Helsinkos (29. februārī), bet pēc tam tūres grafiks aizvirzās uz Krievijas plašumiem.

PAR. Skaidrs, ka Lindemanam ir jādzied vāciski, kāpēc šis tandēms iepriekš bija iedomājies citādāk?! Nu viss šajā jomā ir kārtībā, Dzelzs Tils savā vīrišķīgajā balsī radina pie vāciski muzikālā “ordnunga”. Un to viņš sāk jau ar pašu pirmo albumā iekļauto kompozīciju, dzelžaino “Steh auf”. Dramatisma pārpilna ir “Knebel”, kurā, šķiet, sapludināts labākais, ko var piedāvāt Lindemans & Tegtgrēns - “Rammstein” cienīga liriskā melodija ar “Pain” stilā ieturēto ritmisko kulmināciju. Vēl - ar kaut ko iekrīt ausīs jokainā “Frau & Mann”, savukārt industrializēti perfektās “Gummi” un “Platz Eins” klausītājiem neļauj atslābt albuma noslēgumā.

PRET. Noplokot pirmajam sajūsmas vilnim, to nomaina ortodoksāli vērtējošāks noskaņojums - kas tad mums te īsti ir? Diemžēl vairākās dziesmās ir teatrālās iestrādnes, kuras uzspiedusi minētā izrāde “Hansel and Gretel”, bet, ja “Frau & Mann” gadījumā šī kompozīcija vērtējama kā interesanta, tad tai sekojošā interpretācija par tango (!) melodijā “Ach so gern” jau liek šausmās saķert galvu un tikai mazliet labāks ir arī pastāstiņš ”Schlaf ein”. Pamatīgas darvas piles relatīvi baudāma medus burkā.

Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu „Randoms”.

Izklaide

Pēc vairākiem Maltā pavadītiem mēnešiem dīdžejs un producents [Ex] da Bass, īstajā vārdā Mareks Dainis, atgriezies Latvijā un izdevis vācu elektroniskās deju mūzikas apvienības “Dune” 90. gadu hita “Hardcore Vibes” kaverversiju. Tā tapusi, piedaloties diviem jaunajiem deju mūzikas producentiem no Maltas – Seguna un Panza.

Svarīgākais