RECENZIJA: Laime Pilnīga "Atoms"

© Publicitātes foto

Rokgrupas “Laime Pilnīga” ceturtais studijas albums, kurš, tāpat kā tā priekštecis “Synergy And Waterlilies” (2018), ir minialbums jeb EP. “Atoms” pagaidām pieejams tikai digitālā formātā, tajā ir iekļautas piecas kompozīcijas - visas latviešu valodā, kas šai grupai ir diezgan netipiski.

Albums ierakstīts un apstrādāts “Wolk Recording Studios” kopā ar skaņu inženieri Aleksandru Volku. “Albuma vēstījums ir par to, ka šajā pasaulē viss ir saistīts, mēs visi esam savienoti, un katra mūsu darbība un izvēle ietekmē pilnīgi visu, kas mums apkārt.

Tā ir nepārtraukta savstarpējā mijiedarbība starp mums grupā, tāpat ar mūsu muzikālajiem viesiem un jebkuru personu un priekšmetu uz zemes. Mēs esam viens - daudzi atomi, vienots veselums,” prāto grupas solists Ervīns Ramiņš. “Katru reizi, kad muzicējam, mums tas sanāk citādāk līdz pat mūsu smalkākajai daļiņai, jo katru reizi ir citas vibrācijas, frekvences un sajūtas, līdz ar to rezultātam vienmēr ir mainīgs ietvars. Šajā albumā nolēmām ar to paspēlēties vēl vairāk un nolēmām sadarboties arī ar citiem mūziķiem.” Piecu gabalu ietvaros gan diez ko liela sadarbošanās nemaz nav iespējama: dziesma “Rīts” ierakstīta kopā ar grupas ģitārista Mārča Vasiļevska draudzeni un partneri dueta “Carousel” rindās Sabīni Žugu, bet “Esmu, tu esi es” - ar rokerīgo Ralfu Eilandu. Pats lielākais notikums “Laimes Pilnīgas” dzīvē vēl priekšā - 17. aprīlī koncertzālē “Palladium” plānots līdz šim lielākais solokoncerts šīs grupas pastāvēšanas vēsturē. Tas pieteikts kā “skaņas uzvedums, izmantojot kvadrofoniskas skaņas elementus, kurā kopā ar īpašajiem viesiem “Laime Pilnīga” uzstāsies ar zināmām kompozīcijām un arī ar jauniem skaņdarbiem.” Uz to brīdi ”Atomam” vajadzētu būt sagatavotam arī CD formātā.

PAR. ”Laime Pilnīga” turpina savu ”led-zeppelinisko” roka līniju - tas priecē. Pats labākais gabals ir ar nelielu psihedēlisko piesitienu apveltītais ”Prāts”, ar kuru var konkurēt arī grupas tipiskajā stilā ieblieztā ”Esmu, tu esi es” - Ralfiņu vajadzētu biežāk nodarbināt rokmūzikas kompozīcijās. Interesanta ir arī episkā dziesma ”Laimīgās atvadas”, tikai varbūt mazliet ”pārsarežģīta” (negribas lietot vārdu ”pārmudrīta”...). No individuālās meistarības viedokļa visa četrotne ir augstākās raudzes muzikanti - gan Robertam Plāntam daudzās nozīmēs līdzīgais vokālists Ervīns Ramiņš, gan basa virtuozs Jānis Olekšs, gan bungu pavēlnieks Elvijs Mamedovs, nu bet ģitārists Mārcis Vasiļevskis - augstākās raudzes augstākā raudze! Importa kvalitātes skanējums latviski ir mazliet neierasts, bet tā ir tikai pierašanas vaina.

PRET. Minialbumā iekļautās dziesmas tiešām ir ļoti dažādas, taču šajā gadījumā tas drīzāk ir mīnuss, jo tikai pieci gabali neļauj izprast ”Laimes Pilnīgas” dominējošo virzienu. Līdz ar to ar aizdomām gribas lūkoties uz tādu dziesmu kā ”Rīts”, kura šķiet kā ”Supernovas” panākumu uzplūdos radusies. Taču vēl komerciālāks šķiet ”Pacēlums” - iespējams, ka tam nav pamatojuma, un šo netīksmi var novelt uz subjektivitāti.

Izklaide

Pēc vairākiem Maltā pavadītiem mēnešiem dīdžejs un producents [Ex] da Bass, īstajā vārdā Mareks Dainis, atgriezies Latvijā un izdevis vācu elektroniskās deju mūzikas apvienības “Dune” 90. gadu hita “Hardcore Vibes” kaverversiju. Tā tapusi, piedaloties diviem jaunajiem deju mūzikas producentiem no Maltas – Seguna un Panza.

Svarīgākais