RECENZIJA: Emeli Sande “Real Life”

 
©Publicitātes foto

Pie mums britu soulmūzikas izpildītāja Emelī Sandē ir cieņā – par to var spriest kaut vai pēc kupli apmeklētā viņas koncerta “Palladium” zālē pērn jūlijā.

Protams, dziedātājas albumus te tik knaši nepērk - te vispār tikpat kā nepērk CD -, toties Britu salās gan. Piemēram, Sandē debijas albums “Our Versions Of Events” (2012) pārsniedza pārdoto 2,5 miljonu kopiju atzīmi, pārspējot pat Adeles “21”, turklāt gan šis ripulis, gan tā pēctecis “Long Live The Angels” (2016) sabija britu topa pirmajās divās vietās. Taču “Real Life” tapšanas process lika domāt, ka Sandē jauno dziesmu skanējumā būs atšķirības, jo pati dziedātāja bija atzinusi, ka tās dzimušas šaubu periodā, kad radušās pārdomas par uzņemtā kursa pareizību.

Ja uz to raugāmies no topu viedokļa, tad šīs šaubas nav bijušas bez pamata, jo albums Apvienotās Karalistes topā ir tikai sestais. Ja no kritikas viedokļa, uz “Real Life” skats ir vēl bēdīgāks, - vidēji trīsarpus zvaigznes. Taču dziedātājas mērķis esot bijis ar šo albumu dot cerību un pārliecību tiem, kas vienmēr jutušies atstumti - iespējams, ka šis mērķis ir sasniegts, jo no klausītājiem lāsti par šo darbu nav dzirdēti.

PAR. Nekas nav mainījies, Sandē trumpji joprojām ir spēcīgs vokāls un eleganta dziesmu pasniegšanas metode (spilgtākais piemērs - dziesma “Sparrow”), kas viņu ļauj pielīdzināt tādām šī žanra meistarēm kā Adele un Ališija Kīsa. Kad jau liekas, ka šajā albumā nāksies tīksmināties tikai par Emelī balss dotībām, pēkšņi ieslēdzas arī viņas komponistes talants, un ap albuma vidusdaļu parādās uzmanību raisošas un atmiņā paliekošas melodijas - “Honest” un it īpaši “Survivor”, tāpat “Extraordinary Being”. Arī albumu noslēdzošā “Free As A Bird” ir varena, pilnībā atbilst savam nosaukumam.

PRET. No soulmūzikas mazliet citā nišā - jaunais albums piedāvā arī mazliet regeju, mazliet blūzu, mazliet pat disko un krietni vairāk gospeļu nekā jebkad agrāk. It kā šāda daudzkrāsainība nav slikta, taču kopumā šī mērce albumu gandrīz noved ierindas popmūzikas lauciņā, bet tas vairs nav labi. Nelāgākais piemērs - “Love To Help”.

 

Abonē