Jau šo sestdien, 26. janvārī, iesāksies Latvijas Televīzijas (LTV) autoru un izpildītāju konkursa “Supernova” izšķirošie notikumi – varēs vērot pirmo pusfinālu. Otrais būs 2. februārī, fināls - 16. februārī.
Katrā konkursa “Supernova 2019” pusfinālā startēs astoņi dalībnieki, no kuriem puse tiks deleģēti uz finālu. Pirmajā pusfinālā sacentīsies Samanta Tīna, Edgars Kreilis, Elza Rozentāle, Aivo Oskis, Alekss Silvers, Līga Rīdere, “Kris & Oz” un “Laime Pilnīga”. Otrajā pusfinālā uz skatuves kāps Adriana Miglāne, Markus Riva, “Dziļi Violets” feat. Kozmens, “Laika Upe”, “Double Faced Eels”, Kristiāna Bumbiere, Kristīne Pastare jeb Peress un “Carousel”. Prognozes? Pievērsiet uzmanību Samantai un “zušiem”, bet protesta balsotāji fanos par Kozmenu un Nauri Brikmani. “Man ir prieks, ka katru gadu konkursam tiek pieteiktas aizvien kvalitatīvākas dziesmas, un Latvijā ir autori, producenti un izpildītāji, kuri uzdrīkstas sapņot par lielāka mūzikas tirgus iekarošanu, un ir pietiekami drosmīgi, lai to realizētu šajā konkursā. “Supernova” var pavērt durvis uz lielu iespēju - Eirovīziju vidēji noskatās 200 miljoni skatītāju visā Eiropā un pasaulē,” norāda konkursa producente Ilze Jansone.
Šovu vadīs elegantais Dagmāras Legantes un Ketijas Šēnbergas tandēms, savukārt konkursantus vērtēs žūrija, kuru jau otro gadu vadīs Latvijas Radio 5 - Pieci.lv mūzikas redaktors Rūdolfs Budze jeb DJ Rudd. Abos pusfinālos viņam šogad pievienosies pieredzējušie mūziķi Linda Leen un Ralfs Eilands, kā arī “Radio SWH” programmu producents, mūziķis Artis Dvarionas. Lielāko interesi šajā četriniekā droši vien radīs Linda Leen, kura Eirovīzijas dziesmu konkursa nacionālajās atlasēs piedalījusies jau n-tās reizes, taču, atšķirībā no Ralfa, līdz starptautiskajam finālam tā arī nav tikusi. Viņa Eirovīziju redz galvenokārt kā platformu māksliniekam, kurš identitātes un radošajā ziņā ir noformējies un gatavs nākamajam solim savā karjerā - starptautiskajam tirgum. “Manuprāt, svarīgāka par ieņemto vietu finālā ir iespēja konkrētajam māksliniekam sasniegt jaunu auditoriju, kas, iepazīstot viņu, pēc tam vēlas sekot viņa muzikālajām gaitām, klausās un pērk mūziku, veido un paplašina koncertdzīves un augsta līmeņa sadarbību iespējas. Reizi gadā mums ir dotas trīs minūtes Eiropas nacionālo TV kanālu “prime time” 200 miljonu skatītāju lielai auditorijai, ko mūzikas industrijas jomā nav iespējams ne nopirkt, ne kā citādi noorganizēt. Šī iespēja ir jāizmanto gudri,” norāda Linda. Te nu viņai var tikai un vienīgi piekrist.
Lielu lomu spēlēs arī skatītāju balsojums. Šajā sezonā, balsojot par savu favorītu, no viena tālruņa numura varēs nosūtīt tikai vienu īsziņu un veikt vienu zvanu. Balsot varēs arī “Supernova” mājas lapā, tāpat jau trešo gadu papildus tiks ņemti vērā unikālie dziesmu klausījumi straumēšanas platformā “Spotify”.
Konkursa piektajai sezonai kopumā tika pieteiktas 83 dziesmas, no kurām gan tikai 64 atbilda konkursa nolikumam, un tās varēja vērtēt repertuāra žūrija. Šogad tika veiktas dažas būtiskas izmaiņas konkursa nolikumā, tostarp izpildītāji un producenti konkursā varēja piedalīties jau no 16 gadu vecuma. Tāpat tika noteikts, ka konkursam var pieteikt tikai gatavas dziesmas, nevis to demo versijas - iespējams, ka tieši šis punkts atsijāja lielu daļu potenciālo konkursantu. “Manuprāt, iesniegtā darba kvalitāte atspoguļo arī mākslinieka attieksmi un gatavību pārstāvēt savu valsti lielākajā TV šovā Eiropā,” uzskata DJ Rudd.