Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: Metrs "Ēnas"

© Publicitātes foto

Daugavpiliešu nelokāmie roka cīnītāji no grupas “Metrs” savu jauno studijas albumu atkal iesnieguši Latvijas Mūzikas ierakstu Gada balvas “Zelta mikrofons” žūrijas vērtēšanai labākā roka un metālmūzikas albuma kategorijā (un pilnīgi droši atkal netiks Top 5), līdz ar to dodot iespēju ar to iepazīties arī plašākai auditorijai.

Kopumā desmit jaunas dziesmas, ieraksts veikts studijā “Sound Systems” un grupas mājas studijā. Grupas sastāva kodolu joprojām veido Uldis Ruļuks (balss, ģitāra), Edmunds Tamanis (ģitāra) un Guntars Šembels (basģitāra), tikai pie bungām Tāļa Lukjanska vietā nu ir Andrejs Zelčs. Pavasarī grupa jauno albumu svētīja itin plašā tūrē, pāris gabali ar labiem panākumiem dzīvojās pa “Radio SWH” raidījuma “Priekšnams” topiem. Jāatgādina, ka “Metrs” pastāv no 1993. gada, taču līdz šim šo rokveterānu biogrāfijā bija vien divi albumi - audiokasetē izdotais “Pirmais albums” (1998) un “Labākā diena” (2014). Nu var lasīt, ka paralēli koncertēšanai grupa darbojas pie jauniem klipiem un arī jaunām dziesmām - laikam būs iepaticies redzēt sava darba augļus taustāmā CD formātā.

PAR. Uzteicama ir mūziķu vēlme darboties smagā roka lauciņā, kas, visticamāk, Daugavpilī nemaz nav vienkārši. Turklāt “Metrs” pamanās katrā albumā ielikt kādu it kā primitīvu dziesmiņu, kas iesēžas prātā uz ilgu laiku - te tāda ir “Mentors” ar tekstu par maiņas priekšnieku, kas “būs gan skolotājs, gan viss”. Kārtīgs proletariāta hārdroks. Klausīties var arī pārējo albumā iekļauto skaņu materiālu, it īpaši tādas dziesmas kā “Slāpes”, “Likmes” un beigās nobāzto “Pikadilli”, kā arī “Predestinācija”, kurā uzplaiksnī ģitārista individuālā meistarība.

PRET. Šoreiz ierakstā fona skanējumam izmantoti arī sintezatori, kas it kā nebūtu slikti, ja tikai “metristi” zinātu, ko ar šiem sintezatoriem iesākt. Bet nezina, un tāpēc šie instrumentālie iestarpinājumi atgādina kaut ko no zaļumballēs uz “čimčidrilkām” dzirdēto. Arī dziesmu teksti atstāj duālas sajūtas - neraksturīgi smagajam rokam te tos var saprast, taču labāk būtu bijis nesaprast… Turklāt arī vokāls ir drausmīgs. Kopumā viss albums izklausās pēc kādos dziļos (ļoti dziļos!) laukos esošā kultūras namā strādājoša pašdarbnieku vokāli instrumentālā ansambļa radīta mūzikas produkta.