RECENZIJA: Dave Matthews Band "Come Tomorrow"

© Publicitātes foto

Dziedātāja, ģitārista un komponista Deiva Metjūza “rokbandas” devīto studijas ripuli nācās gaidīt ilgi – tā priekštecis “Away From The World” tika izdots 2012. gadā.

Kopumā šajā albumā iekļautas 14 kompozīcijas, no kurām deviņas iepriekš publikai jau atrādītas dažādos koncertos. Pie ieraksta “Dave Matthews Band” ķērās savas koncerttūres starplaikos, šim mērķim izvēloties studijas Sietlā, Losandželosā un Šarlotsvilā. Skaidrs, ka “Come Tomorrow” momentā debitēja “Billboard” Top 200 pirmajā ailē, turklāt tā tirāža jau pirmajā nedēļā bija 292 000 eksemplāru, kas ir labākais rādītājs rokmūzikas albumiem pēdējo četru gadu laikā. Taču dzimtajā Amerikā “DMB” vienmēr bijuši pieprasīti: tikai debijas albums “Under The Table And Dreaming” “(1994) palika uzreiz aiz Top 10, bet tā pēctecis “Crash” (1996) šajā popularitātes rādītājā bija otrais - visi septiņi pārējie albumi kļuva par Nr.1. Kritiķu atsauksmes - starp trīs un četrām ballēm (lielākoties četras).

PAR. Ar orķestra aranžijām bagātinātā “Can’t Stop” droši var pretendēt uz radiohita statusu - tā ir visvieglāk atmiņā paliekošā un arī popsīgākā šī albuma dziesma. No šī viedokļa vēl varētu izcelt arī “Again And Again”. Taču iespaidīgākās šķiet “That Girl Is You” un “She”, kuras seko viena otrai: pirmajā Metjūzs pārsteidz ar ieslīgšanu pamatīgā vokālajā katarsē un dziedājuma novešanu teju līdz psihedēlijai, savukārt otrais ir kārtīgs rokgabals.

PRET. Nez, kāpēc šis darbs ir saņēmis tik cildinošas Rietumu kritiķu atsauksmes?! Klausīties, protams, var, bet… Grūti piespiest sevi te kaut ko censties atrast, un, ja tas sagādā piepūli, vai šādi meklējumi vispār ir nepieciešami?! Lielākoties dziesmas atstāj vienaldzīgu, tostarp arī albumu ievadošā “Samurai Cop”, to ideja ir neizprotama (piemēram, “Virginia In The Rain”), vai pat tās ir kaitinošas (piemēram, “When I’m Weary”). Rezumējot - garlaicīgi, albums labākajā gadījumā pretendē uz labas fona mūzikas statusu.

Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu “Randoms”.