RECENZIJA: Kontraflovs "Pasaule pieder tiem, kuri dara"

© Publicitātes foto

Pašmāju hiphopa apvienība “Kontraflovs” (no angļu valodas vārda “contraflow”, kas nozīmē “pretplūsma”) vietnē “Spotify” un citos straumēšanas servisos publicējusi savu jaunāko studijas albumu “PPTKD” jeb “Pasaule pieder tiem, kuri dara”.

Šajā albumā ir desmit skaņdarbi, kuru ierakstā piedalījušies arī vairāki viesmūziķi, tostarp Viņa (Zelma Jēgere), Pionieris (Juris Šteinfelds), “Kreisais krasts”, Pēteris Upelnieks un grupa “Double Faced Eels”. Jāatgādina, ka “Kontraflovs” ir hiphopa producentu un izpildītāju apvienība, kuras sastāvā darbojas Artūrs Rikmanis, Dāvis Strauss un Ritvars Paraģis - viņi paši producē, raksta, apstrādā un izpilda visus savus skaņdarbus. “”Kontraflovs” ir progresīvu mūziku radošs kolektīvs”, “izcils mikslis starp ekstravaganto un vienkāršo”, tās ir “emocijas izpaustas mākslā” - tie ir izvilkumi no šīs apvienības profilā interneta vietnē “Bandcamp”, kur var noklausītie arī šo albumu. Par to, ka tās ir “emocijas izpaustas mākslā” var piekrist, bet par to “izcilo miksli” paklusēsim…

PAR. Nav ne vainas - uzbrūkošs izpildījuma stils, teksti nav tukši, bet ar dziļāku jēgu, kas hiphopā ir galvenais. Labākā dziesma šķiet “Neticīgie”, bet tas ir kopdarbs ar jaunāko laiku “Double Faced Eels”, kur dominējošā loma ir “zušiem”, tāpēc neskaitās. No “Kontraflova” kompozīcijām var izcelt “Aizp** savu muti”, ja vien nav iebildumu pret necenzētu leksiku tās smagākajās izpausmēs. Starp citu, “Kontraflovs” gānās dzimtajā mēlē un šādai nodarbei piestāvošajā krievu valodā nevis angliski - simpātiska pieeja. Vēl - “Gājputni”, kas ir kopdziesma ar Pēteri Upelnieku, un kurā skarta emigrējušo tautiešu likteņa tēma. Bet kopumā - “iebāz viedokli par mani pie cērmēm zarnās” dziesmā “Neklausies, tev nepatiks” pauž grupa, un ar albumā iekļauto skaņu materiālu apliecina, ka tieši tā viņi arī domā.

PRET. Kaitina divas lietas: a/ nevajadzīgie angliskie iespraudumi; b/ vēl vairāk nevajadzīgā balss pārveidošana ar elektronikas palīdzību. Abas šīs lietas rada priekšnoteikumu tam, ka - c/ kompozīcijām tiek minimalizēta jauda. Piemērs dziesma “Ej nah**” - nu, kurš gan tik slābanā manierē tur sūta?!