Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: Satellites LV "Ego uguņo"

© Publicitātes foto

Ar interesantu izdevumu nākusi klajā rokgrupa “Satellites LV” – šajā viņu darbā ir pēdējā gadu desmitā tapušas dziesmas, kas ieskaņotas gan albuma “Pagrīdē” (2012), gan “Vadu” un “Bezvadu” (2009) radošo sesiju laikā, tomēr albumos tā arī nav iekļautas.

Jaunajā ripulī tikusi arī grupas “Baložu pilni pagalmi” dziesmas “Cilvēks tik uz pus'” kaverversija, kas CD formātā ir izdota izlasē “Brāļi un māsas”, kā arī “Auroras” dziesmas “Fetišists” kaverversija, kas iepriekš kā b-puse izdota vinilplatē. Vēl te ir arī 2015. gadā tapusī dziesma “Barbari”, kā arī Valmieras elektroniskās mūzikas dueta “Kasetes” 2012. gada no jauna nomāsterētais remikss dziesmai “Pievienojies!”. Platē iekļauts arī 2008. gadā tapušais kopdarbs “Vienā pārī” ar pašmāju grupu “Tribes Of The City”, kā arī “Vadu” albumā neiekļautā dziesma “Vēlos, lai tu zini”. Albumā ir atrodama arī 2007. gada grupas atgriešanās singla “Dienas gaismas detaļas” oriģinālā versija un citi interesantumi un retumi. “Muzikāli šā mazalbuma materiāls ir otrreizēji pārstrādāti pēdējos gados radīti motīvi, nepabeigtu dziesmu skiču jaunas versijas,” albuma iznākšanu komentē grupas mūziķi. “Šur tur jūtamas jahtroka ietekmes, šur tur diskopanks un Āfrikas ritmi, bet kopumā esam pieturējušies pie satelītu rokraksta.” Lielākā daļa šo dziesmu ierakstītas 2013. gada pavasarī “Hodila” studijā Valmierā pie Ģirta Laumaņa jeb Lomika, taču to mikss pabeigts tikai tagad. Savukārt dziesma “Barbari”, kas tapusi 2015. gada rudenī, ieskaņota kopā ar Arni Račinski Rīgā tikai pērn. Kopumā šajā albumā ir 13 kompozīcijas, tas ir pieejams visos mūzikas straumēšanas servisos un ierobežotā tirāžā arī CD formātā. Atliek vien vēl atgādināt grupas sastāvu: Jānis un Edgars Žildes, Toms Ostrovskis, Mareks Ameriks, Ervings Znotiņš.

PAR. Par vairākām dziesmām ir liels pārsteigums, ka tās kaut kādu iemeslu dēļ atstātas aiz albumu borta. Piemēram, “Ego uguņo” teicami iekļautos jebkurā rokalbumā (te uguņo Edgars uz taustiņiem un Toma basģitāra, kā arī gluži vai nepieskaitāma saksofona partija), tas pats ir sakāms par dziesmu “Mākslas darbs”, kas perfekti noslēgtu jebkuru “satelītu” rokalbumu vai ģeldētu arī kā atsevišķs singls, ja vien no tās izravētu bezjēdzīgo eksprezidenta Andra Bērziņa runas fragmentu. Starp citu, arī šāda pat nosaukuma kompozīcija ar apakšparakstu “Automāts”, kas tekstuāli derētu kā azartspēļu atkarīgo himna, grupas elektroniskās mūzikas sadaļā būtu teicams gabals. Vēl ar psihedēlisko Toma Rudzinska saksofonu bagātinātā “Barbari”, kuras teksts liek aizdomāties par mūsdienu migrācijas problēmām, tikai diez vai paši mūziķi tieši tā bija to iecerējuši. Un vēl “baložu” dziesmas melodiskā kaverversija ar ārkārtīgi lipīgo un ausīs paliekošo piedziedājumu. Jāatzīst, ka šis albums kaut kādā mērā iet pie sirds pat labāk nekā pēdējie “satelītu” garadarbi, kuros ir par daudz augstās mākslas.

PRET. Ja šīs dziesmas būtu superhiti, tad gan jau brāļi Žildes tās nebūtu atstājuši ārpus līdz šim izdotajiem albumiem, bet tās tādas nav. Mazliet - bet tikai mazliet! - traucē tas, ka dziesmas it kā sapārotas pēc stiliem vai to rašanās koncepcijas, piemēram, “Fetišists” un “Vienā pārī”, “Dienas gaismas detaļas” un “Pievienojies!”, instrumentālās “Sastrēgumi. Te vēl kāds dzīvo” un “Uz jahtas” utt., kas traucē uztvert šo albumu kā vienotu darbu. Tiesa, tāds tas nemaz arī nav domāts.