Lieldienu brīvdienās Liepājas kultūras namā “Wiktorija” gāja karsti (un burtiskā nozīmē smagi) – tur savu jaunāko albumu prezentēja rokgrupa “The Mary Jane”.
Tā nosaukums un arī prezentācijas vieta nav izvēlēti nejauši - šis albums tiešām tapis cietumā, turklāt Liepājā. Stāsts par šo garadarbu vispār ir ar garu “bārdu”: šā ieraksta muzikālais materiāls tapa jau 2003. gadā, kad tas divu nedēļu laikā tika ierakstīts Liepājas Karostas cietumā. “Diemžēl vētrainais un nesavaldāmais jaunības entuziasms lēnām izsvīda no radošajām galvām, pateicoties visiem ļoti labi pazīstamajam un nenogurdināmajam līdzekļu trūkumam, kurš kā sērga agri vai vēlu piemeklē visus maznodrošinātos pašdarbniekus,” teikts grupas paziņojumā. “Grupas ierastajā manierē neko nenovest līdz galam 2017. gadā ar uzkrātu jaunu naudas maisu atsākās medības pēc iesalušā albuma, kurš ar ilgi gaidīto otro piegājienu beidzot novests līdz galam.” Tas par šo albumu.
Jāatgādina, ka savu muzikālo ceļu “Mary Jane” aizsāka jau 1995. gadā Ziemeļvalstu ģimnāzijā, taču no tās oriģinālsastāvā ierindā palicis vien Ernests Lībietis (vokāls, bass, vēlāk - ģitāra). Pēc tam mūziķi nāca un gāja, bet par “MJ” zelta sastāvu varētu saukt 2000. gada blici ar Raivi Rubeni (ģitāra), Jāni Grantu (vokāls, bass) un Paulu Ozolu (bungas) ierindā. Grupas pirmais un arī vienīgais albums “Lost Innocence Vast Ego” tika izdots 2004. Gadā, pēc tam sekoja arī starptautiski panākumi - 2006. gadā tika iegūta trešā vietā “The Global Battle Of Bands” konkursā Berlīnē. Diemžēl 2007. gadā tika nolemts grupu likvidēt - Ernests aizgāja savu ceļu, bet Raivis ar Jāni izveidoja “Backflow”. 2013. gadā “Mary Jane” atsāka koncertdarbību un pat sarīkoja 20 gadu jubilejas koncertu, tikai jaunajā sastāvā kopā ar Ernestu un Paulu spēlēja arī meiteņu grupas “Monologs divatā” basiste Baiba Norlinde.
Lai padarītu jau tā haotisko stāstu par grupas gaitām vēl “bardacīgāku”, jāpiemin arī “Mary Jane” mantinieku no “Backflow” iespētais - šī grupa 2008. gadā izdeva albumu “Love & Peace”, kam sekoja divu gadu aktīva koncertēšana, un grupa 2010. gadā atkal devās studijā ar mērķi ierakstīt pamatidejas nākamajam albumam. Lieki piebilst, ka albums tā arī netika pabeigts, tomēr 2016. gadā tika vilkts ārā no pažobeles un izdots - ar nosaukumu “Permanent Issues”, Tiesa, pati grupa eksistēja tikai virtuāli, tas ir, internetā, turklāt būtībā to personificēja viens pats Jānis Grants. Lai gan tika prātots, ka “Backflow” jebkādā sastāvā, ar vai bez “Mary Jane” mūziķu palīdzības, varētu atkal savākties vismaz uz dažiem koncertiem, tas tomēr nenotika.
Lūk, un nu mūsu priekšā ir grupa, kura nav “Backflow” un pat ne “Mary Jane”, bet gan “The Mary Jane”, un kura piesaka, ka “sekojot koncertam Liepājā, gatavojas doties pārbraucienā pa Baltijas valstīm, uzstājoties klubos un festivālos - tuvākie koncerti gaidāmi Rīgā, Cēsīs, Jelgavā un Kauņā.” Informācija tiek piesolīta interneta vietnē “Facebook”, bet tur grupas profilā nevar atrast neko, atskaitot jau minētās ziņas par albuma klajā nākšanu un tā svētīšanu Liepājas “Wiktorijā”. Nācās vien zvanīt pašiem vaininiekiem un skaidroties. Tātad: grupa “The Mary Jane” šobrīd ir Jānis Grants (vokāls, basģitāra), Ernests Lībietis (ģitāra), Agris Siksna (ģitāra) un Pauls Ozols (bungas) - Raivis projektā iekļauties atteicies, un viņa vietā ir Agris no “Wasptress”. Savukārt tuvākie koncerti - 21. aprīlī “Depo” ikgadējo “Kobeindienu” ietvaros, 28. aprīlī - Cēsu “Fonoklubā”, 24. maijā (aptuveni tajos datumos) - Vērmanes dārzā notiekošajos alus svētkos jeb “Beerfest” un 25. maijā Jelgavas “Melno Cepurīšu Balerijā”.
PAR. Ja nezinātu, ka šis ieraksts tapis pirms 15 (!) gadiem, varētu domāt, ka “In Jail” rakstīts kaut kad šajās dienās - aktualitāti tas nav zaudējis. Kopumā te iekļautas astoņas lieliskas postgrandža stilā ieturētas dziesmas un instrumentālā “Arizona Sunset”, un ne par vienu no tām nevarētu teikt kaut ko sliktu (varbūt vienīgi “Who I Am” diez ko neaizķer). Pati labākā ir “Real Rock’N’Roll” - nudien reāls rokenrols un griezīgām ģitārām un plēsonīgu vokālu! Kā nākamās - tipiskā veco “MJ” stilā ieturētā “Time”, kurai gan ir maķenīt par ilgu iestiepta noslēdzošā daļa, kā arī “Higher”, no tām īpaši neatpaliek arī “Millionaire”, “Reason To Die” un “New Vision”. Piecas zvaigznes no piecām.
PRET. Žēl, ka šis albums tik ilgi “marinēts”, tajos laikos tā izdošana būtu radījusi krietni skaļāku efektu.
KOMKURSA VĀRDS: "UN"