RECENZIJA: Eminem "Revival"
 
©Publicitātes foto

Pašlaik hiphops kaut kā lēnām, klusām un nemanāmi atguvis savas līderpozīcijas, kuras bija izkarojis gadsimtu mijā, turklāt gan pasaules līmenī, gan pie mums.

Šāda veida mūzikā ilgi noturēties topā nav viegli, bet Amerikā un it īpaši baltajam cilvēkam - praktiski neiespējami. Praktiski neiespējami, ja viens šis baltais cilvēks nav Eminems, kurš ir spicē jau teju divus gadu desmitus. Albums “Revival” ir viņa devītais studijas darbs, kas seko pirms četriem gadiem izdotajam “The Marshall Mathers LP 2”. Miljoniem pārdotu albumu un pirmās vietas prestižāko valstu - to var pat nepārbaudīt un nerakstīt, šāds iznākums jebkuram bija skaidrs jau krietni pirms “Revival” ieraudzīja dienasgaismu. Kopumā tajā iekļautas 19 kompozīcijas, kuru ierakstā viesmūziķu statusā piedalījusies vesela slavenību plejāde - Beijonsa, Eds Šīrans, Pinka, Skailera Greja, Ališija Kīsa un daudzi citi. Eminems iepriekš vairākkārt ieminējies, ka šis varētu būt viņa atvadu albums, bet kurš gan tam tic - gan jau pēc dažiem gadiem būs atpakaļ.

PAR. Eminems savā elementā - nikni un zibensātrumā skalda vārdus, kuros tiek visiem un ikvienam, bet visvairāk jau paša dzimtajai Amerikai ar ērmu Donaldu Trampu priekšgalā. No muzikālā viedokļa te viss ir OK - teju katrā dziesmā var atrast kaut ko interesantu, teju katra ir stilistiski atšķirīga, taču, neskatoties uz to, “Revival” vienalga nezaudē konceptuālo kopskaņu. Ko paklausīties priekšstata par albumu gūšanai? Kaut visu pēc kārtas! Piemēram, “Remind Me” ar iesamplēto Britnijas Spīrsas “I Love Rock’n’roll” motīvu vai “Heat”, kur, šķiet, kaut kas aizlienēts no “Beastie Boys”. Vai, piemēram, ar konkrētu vēstījumu bruņoto “Believe”, stilīgo “Untouchable” vai perfekto kopdarbu ar Edu Šīranu dziesmā “River”. Bet var arī trīs citus teicamus kopdarbus: “Like Home” ar Ališiju Kīsu, “Bad Husband” ar amerikāņu rokgrupu “X Ambassadors” vai “Tragic Ending” ar Skaileri Greju. Rezumējot - ņem, kuru dziesmu gribi, visas skan ļoti interesanti.

PRET. Mulsina albuma ievadošā dziesma “Walk On Water”, kurā Beijonsa izpaužas tā, it kā šis būtu viņas ripulis - protams, ja šis gabals būtu nobāzts kaut kur albuma vidusdaļā, šis aspekts tik ļoti ausīs nekristu un neizbrīnītu. Līdzīga bēda ir ar “Nowhere Fast”, kuru Kehlani pārvērš par melodisku un lipīgu popdziesmiņu ar repa elementiem.

Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu “Randoms”.