RECENZIJA: Taylor Swift "Reputation"

© Publicitātes foto

Kas to būtu domājis, ka amerikāņu dziedātāja Teilore Svifta kļūs par tādu topu plēsoņu?! Savulaik viņa stilistiski flirtēja starp popu un kantri, taču pēdējos garadarbos pārliecinoši nosliekusies spēcīga popa virzienā, un rezultāts ir redzams – arī Sviftas sestais studijas albums ir praktiski visu valstu topu Nr.1, atskaitot specifiskākas mūzikas cienītājus Francijā.

Pie tam “Reputation” nav vienkārši uzlidojis pirmajā vietā, bet nogruntējies tur uz palikšanu, piemēram, Apvienotajā Karalistē albums no līdera goda tas nebija nodabūjams trīs nedēļas. Pērn pēc respektablā biznesa žurnāla “Forbes” datiem Svifta bija pati pelnošākā mūziķe pasaulē un nav šaubu, ka līdzīgās pozīcijās viņa būs arī šogad, jo jaunais disks jau tagad kļuvis par bestselleru - jau pirmajā nedēļā štatos tas tika pārdots 1,2 miljonu kopiju apjomā! Kopumā albumā iekļautas 15 dziesmas, no kurām vienas - “End Game” - ierakstā viesmūziķu statusā piedalījušies reperis Future un Eds Šīrans. Jāpiebilst, ka albuma limitētais izdevums ir divas žurnāla Reputation versijas uz 72 lappusēm (tās pieejamas arī mūsu “Randomā”), kurās ir neskaitāmas fotogrāfijas, dziesmu teksti, posteris, divas Teilores radītas ilustrācijas un, protams, pats CD.

PAR. “Reputation” ir graujošs spēks - savulaik tik jaudīgi spējušas sevi pieteikt vien Madonna un Britnija Spīrsa. Paši labākie gabali ir “dance” elektropopa manierē ieturētie “I Did Something Bad” un “Don’t Blame Me”, mazākā mērā “…Ready For It?”, kuri klausītāju gluži vai nones ar savu milzu enerģiju. Taču pārliecina arī stilistiski atšķirīgākas dziesmas, piemēram, popa ar “r&b” piedevām garā iedziedātās “End Game” un “Look What You Made Me Do”, it kā primitīvais pops “Getaway Car” un liriskā kompozīcija “New Year’s Day”. Nerodas jautājums, kāpēc Teilore Svifta šobrīd ir Nr.1 - viņa tāda vienkārši ir!

PRET. Šķiet, ka tas viss jau kādreiz ir dzirdēts. Svifta pārlieku šabloniski piegājusi popmūzikas štancēšanai, turklāt, kas sliktākais, klausoties šo albumu rodas sajūta, ka dziesmas visu laiku atkārtojas - tik līdzīgas tās ir. 15 dziesmas bez piecām minūtēm stundas garumā - bez tā varēja iztikt, šādam kvantumam Sviftai muzikālo spēku idejiskā ziņā acīmredzami nav pieticis.


Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu “Randoms”