RECENZIJA: CanZone ''High Time''

© Publicitātes foto

Rokgrupa „CanZone" (itāļu valodā dziesma – tulk.) izveidota 2009. gadā Rīgā, Grīziņkalna apkaimē. Grupas sastāvs jau kopš pirmsākumiem ir nemainīgs: Dagnija Millere-Balandīna (vokāls, pazīstama pēc dalības dziedošajā Milleru-Balandīnu ģimenē), Raivo Millers (ģitāra), Rolands Zelčs (akordeons), Oskars Krūklis (basģitāra) un Artūrs Slaviks (bungas).

“High Time” ir grupas debijas albums, kurā iekļautas desmit oriģināldziesmas - puse no tām ir latviešu, puse - angļu valodā. Ieraksta ietvaros izveidojusies sadarbība arī ar ģitāristu un vokālistu Raiti Balandīnu („The Violence Of Silence", „Symbolic", „Milleru-Balandīnu ģimene"), kurš nereti papildina „CanZone" sastāvu arī koncertos, kā arī čellisti Ievu Rijnieci (darbojas grupā „Četri vienā") un Rīgas Praktiskās un Estētikas skolas jaukto kori „Anima". Albums pagaidām pieejams tikai digitālā formātā, bet tā drukātā versija tiks izdota 2018. gada sākumā, kad grupa plāno izziņot arī prezentācijas koncertus. “„CanZone” rada un izpilda mūziku, kas ir roka, popa un folka sajaukums, uzsvaru liekot uz elektriskās ģitāras un akordeona episku sintēzi,” vēsta paši mūziķi. Lielākā daļa no albuma dziesmām ierakstītas, miksētas un māsterētas studijā „Lauska” skaņu inženiera Kaspara Bārbala vadībā. Dažu dziesmu ietvaros ieraksts tapis, sadarbojoties arī ar „GEM”, kā arī Reiņa Briģa ierakstu studiju.

PAR. Pats lielākais trumpis ir Dagnijas pārliecinošais un brīžiem pat labā nozīmē bravūrīgais vokāls - tas neatstāj vietu šaubām, ka “CanZone” labi zina, ko dara. Arī ģitārpartijas ir veiksmīgas, dziesmām kopumā arī nav ne vainas. Izceļamas ir dziesmas “Sapņotājs” un “Fame”. Labs darbs.

PRET. Lai gan akordeons skaitās šīs grupas zīmols, tā skanējums drīzāk traucē nekā palīdz. Šādi tiek veidota “episka sintēze” ar ģitāru? Nu, nu… Turklāt - kur šāda veida mūziku likt?! Ne īsti roka, ne īsti popa cienītājiem, bet folks te vispār saklausāms tikai epizodiski.

Svarīgākais