Šogad festivālu "Positivus" apmeklējuši aptuveni 30 000 cilvēku, sacīja festivāla rīkotājs Ģirts Majors.
Viņš skaidroja, ka līdzīgi kā iepriekšējos gados, vislielākais apmeklētāju pieplūdums festivālā bija sestdien. Arī aptuvenais festivāla apmeklētāju skaits esot sasniedzis rīkotāju plānotos 30 000.
"Apgalvojumi, ka festivāls vairs nenotiks, ir baumas. Būtiski, ka no malas ir daudz šaubu un neobjektīvu priekšstatu. Taču pašiem apmeklētājiem nav šaubu - festivāls noticis kā vajag, un tā nebūs pēdējā reize," sacīja Majors.
Viņaprāt, festivāla līmenis salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir audzis. Majors arī skaidroja, ka ir grūti paredzēt kopējo apmeklētāju skaitu, jo teju trešdaļa savu lēmumu par ierašanos pieņem tikai nedēļu pirms festivāla norises. Uz to norādot biļešu tirdzniecības statistika.
Mārtiņš Zilgalvis, F64 Photo Agency
Majora skatījumā šogad īpašu priekšnesumu sniedza "alt-J", kuru uzstāšanās, viņaprāt, bija līdz šim tehniski un vizuāli iespaidīgākais festivāla koncerts.
Taujāts par nākamā gada festivāla programmu, Majors sacīja, ka būtisks uzsvars tiek likts uz jauno paaudzi un radiostacijās atskaņotākajiem mūzikas žanriem. "Pēdējos gados ir izveidojušies festivāla stilistiskie rāmji. Mēs stilu nemainām - saturam jāreprezentē mūsdienu un aktuālā mūzika. Agrāk dominēja rokmūzika, bet tagad šādas mūzikas radiostacijās tik daudz vairs nav," teica Majors.
Pēc viņa domām, arī latviešu grupām nav problēmu pulcēt publiku. "Nav daudz vietējo grupu, kas mums var būt "hedlaineri", bet viņiem ir liela nozīme. Neatkarīgi no laika, cikos notiek koncerts - publika vienmēr būs. Tādēļ mēs nevaram ignorēt pašmāju mūziku," sacīja Majors.
Savukārt uz jautājumu par konkurenci šī gada festivālu sezonā, viņš atbildēja, ka viss ir atkarīgs no koncertu skaita un cik atpazīstami ir koncertējošo mūziķu nosaukumi. Majors pieminēja jau notikušo "Foo Fighters" koncertu un tuvojošos "Red Hot Chili Peppers" uzstāšanos, norādot, ka tāda mēroga grupu uzstāšanās vienā sezonā Latvijā ir reta parādība.
"Vēl ir arī "Weekend" festivāls, kas ir pavisam cits žanrs. Vienu gadu ir tā, otru citādāk. Galvenais, lai viņi [koncerti un festivāli] vienā brīdī nav vairāk, nekā patērētājs var atļauties," sacīja Majors.