RECENZIJA: Emeli Sande "Long Live The Angels"

© Publicitātes foto

Skotu dziedātājas Emelī Sandē otrais soloalbums radījis praktiski tikpat lielu rezonansi kā tā priekštecis, pirms četriem gadiem izdotais «Our Version Of Events», kas britu topā ierindojās pirmajā vietā un Apvienotajā karalistē tika pārdots vairāk kā 2,3 miljonu kopiju apmērā.

Šī dziedātāja tiek likta «r&b», soula un gospeļu nišā, taču tam tomēr negribētos piekrist - te gan ir daudz kas no «r&b», bet lielākoties tas ir eiropeisks, bez Amerikas ēnas. Jau savā debijas albumā Emelī parādīja savas stiprās puses - spēcīgs vokāls un dramatiska dziesmu pasniegšanas metode, kas viņu ļāva pielīdzināt tādām šī žanra meistarēm kā Adele un Ališija Kīsa, un arī jaunajā albumā viņa turpina iet šo pašu ceļu. Cerības un to zaudēšana, vientulība un sāpes, tā visa pārvarēšana un atgriešanās realitātē - aptuveni ar šādām tēmām savu klausītāju prātus cenšas «izbirstēt» Emelī Sandē, un tas viņai gluži labi padodas.

PAR. Tiem, kas savulaik sajūsminājās par Vitnijas Hjūstones balss spēku, - neskumstiet, lūk, jums jauna varone! Emelī Sandē vokālās dotības ir vienkārši apstulbinošas, lai par to pārliecinātos ieteicams paklausīties kaut vai dziesmas «Right Now» un «Shakes». Šīs divas dziesmas gan ieteiktas teju uz labu laimi, jo tikpat labi derēs arī citi gabali. Taču pilnvērtīgi īsam albuma rezumējumam var ieteikt dziesmas «Happen» un «Hurts», kas perfekti raksturo šī darba noskaņu - it kā no sāpēm pie atdzimšanas. Emocionāli skaisti.

PRET. Kad amerikāniskās «r&b» noskaņas tiek bagātinātas ar tikpat amerikāniska hiphopa piesitienu, var iet gulēt. Kā, piemēram, dziesmā «Garden». Liela daļa šajā piecpadsmit dziesmu ilgajā distancē ir «garām kasei», kādus piecus gabalus no «Long Live The Angel» varētu ziedot labdarībai, tas ir, izpildītājiem, kuriem ar sava skaņu materiāla radīšanu klājas vēl sliktāk.

Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu “Randoms”.

Izklaide

Daudzsološā latvju jaunā rokgrupa “Everet” klausītāju vērtējumam nodevusi savu jaunāko singlu “Kāpēc” un tam veltīto videoklipu, kas tapis sadarbībā ar kultūras namu “Atmoda”.

Svarīgākais