Kādreizējā «Melo-M» dalībnieka Valtera Pūces stūrētā brigāde «DaGamba» darbojas jau piecus gadus, šajā laikā latvju gūstot savu noturīgu fanu pulku – to apliecina kaut vai novembra beigās notikušais pilnībā izpārdotais koncerts «Palladium» zālē.
«Esam pateicīgi un gandarīti par aizvadītajiem koncertiem Latvijā. Mēs joprojām nespējam noticēt, ka Latvijas tūri «Vivaldi Rocks» apmeklēja vairāk kā desmit tūkstoši cilvēku. Tas bija kaut kas fantastisks!» priecājas Valters. Pašlaik klasiskās mūzikas huligāni ir devušies uz Krieviju, kur uzstājas šīs milzīgās valsts dziļākajos nostūros. Piemēram, nupat viņiem bija koncerti Krasnojarskā un Novosibirskā (viņus tur uzņēma ar milzu ovācijām, koncerti bija pilnībā izpārdoti, puišus intervēja vietējā televīzija utt.), bet tālākais ceļš vedīs uz Surgutu (7. decembris, no Novosibirskas 31 stunda vilcienā…) un Jekaterinburgu (9. decembris), vēlāk koncerti arī Saratovā un Jaroslavļā. «Šis ir nozīmīgs pagrieziena punkts mūsu dzīvēs, jo Krievijā ļoti strauji aug pieprasījums pēc mūsu koncertiem. Ar nepacietību gaidām, kā tur uzņems mūsu jaunā albuma «Seasons» materiālu,» norāda Valters. Šajā albumā ir Antonio Vivaldi «Četri gadalaiki» paša Valtera un grupas taustiņnieka Daiņa Teņa aranžijās, kā arī vēl vairāki gabali, tostarp Johana Sebastiana Baha un «Queen» kompozīciju sapludinātais skaņu materiāls dziesmā «Freddie» (tajā piedziedājušas «Latvian Voices» dāmas), kopā ar Aminatu sarakstītais «Escape» (mūzikas autors ir Valters, teksta - Aminata) un kopā ar Ralfu Eilandu sarakstītā «Intoxicated». Jāatgādina, ka «DaGamba» rindās bez Valtera Pūces spēlē arī viņa senais cīņubiedrs, čellists Antons Trocjuks, lietuviešu pianists Dainis Tenis un irāņu perkusionists Hamidreza Rahbaralams, savukārt grupas jaunākais rekrūtis ir bundzinieks Artūrs Jermaks.
PAR. «Četriem gadalaikiem» ir elegantas aranžijas - Valters savu lietu prot! Albums vispār ir ļoti efektīgs, tomēr pati lielākā pērle tajā ir «Escape» - perfekts skaņdarbs. Labi, ka «DaGamba» necenšas pieturēties pie ierastajiem čellu grupas standartiem, bet savu skanējumu modernizējuši līdz grūti definējama kolektīva sastāvam un stilam - tā ir daudz interesantāk.
PRET. Ne iepriekš redzētajos koncertos, ne šo albumu klausoties netop skaidrs, ko te dara irāņu perkusionists. Eksotikai? Priekš kam?! «The Four Seasons» cikls diez ko neiet kopā ar pārējo skaņu materiālu, līdz ar to albums atstāj dažādu skaņdarbu kopā sasviestu ripuļa nevis vienota garadarba iespaidu.