RECENZIJA: Billy Gibbons - "Perfectamundo"

© publicitātes

Slavenais „ZZ Top” bārdainis Billijs Gibonss (66) spēris sānsoli ar jaunu projektu, taču tas nenozīmē, ka nemainīgā sastāvā jau ilgus 46 gadus (!) muzicējošajiem „ZZ Top” būtu pienākušas beigas – vismaz oficiāli nekas tāds nav minēts.

Tiesa, šo bārdaiņu 15 studijas albumu garā diskogrāfija apraujas ar 2012. gadā izdoto „La Futura”, turklāt arī līdz tam bija jāgaida deviņi gadi – 2003. gadā iznāca „Mescalero”, taču gan jau „ZZ Top” kaut ko no sevis vēl izspiedīs. Līdz tam var paklausīties „Billy Gibbons And The BFG’s” darbu – lai gan daudzviet minēts, ka Gibonss no „ZZ Top” izpildītā blūzroka pārsviedies uz latīņamerikāņu „boogie”, patiesībā tik lielas atšķirības nemaz nav: „ZZ Top-isks” skanējums, tikai praktiski bez smagāka roka elementiem un lielākoties spāniski. Pats Gibonss gan sava jaunā stila definējumos atsaucas uz afro-kubiešu ritmiem (kā tad tas iet kopā?), kuros viņu ievilinājis „mambo karalis” Toto Puente – jau bērnībā pie viņa esot ņemtas privātstundas perkusiju mākslā. Taču visā nopietnībā kubiešu mūzika Gibonsu pārņēmusi pērn, kad mūziķis pabijis „Havana Jazz Festival”. Pēc tam palēnām tapušas „Perfectamundo” iekļautās 11 kompozīcijas, no kurām vairākas gan ir kaverversijas. Gibonss uzsver, ka tās, tāpat kā „ZZ Top” dziesmas, radītas uz blūza pamatiem – tā laikam tiešām ir. Projektam „The BFG’s” būšot turpinājums, bet tas droši vien atkarīgs no tā, cik labi vai nelabi veiksies šim albumam.

PAR. „Perfectamundo” dod daudz lielākas iespējas sevi apliecināt instrumentālajā jomā – tas attiecas gan uz Gibonsa ģitāras spēlētprasmi (piemēram, dziesmā „Hombre Sin Nombre”, taču ne tikai tajā), gan uz Maika Flenigana taustiņinstrumentu pārvaldīšanas virtuozitāti („Got Love If You Want It”). Pie šādas mūzikas varētu skoloties latīņamerikāņu dejās – šādam nolūkam gluži labi der „kavers” Roja Heda 60. gadu vidū radītā dziesma „Treat Her Right”. Diezgan stilīga ir spāniski kubiskā ”Piedras Negras” (nekā nepiedienīga!), taču pati labākā dziesma ir „You’re What’s Happenin’, Baby” ar lielisko Aleksa Garzas basa motīvu.

PRET. Billijs Gibonss ar visu savu blici varēja iet pensijā jau pēc „Eliminator” (1983) un „Afterburner” (1985) izdošanas, labi, varbūt vēl izdot „Recycler” (1990). Jaunais solokarjeras „auglis” varbūt ieinteresēs spāņu valodā runājošos (to gan ir milzum daudz), bet diez vai arī tiem liks sajūsmā „stāvēt uz ausīm”. Nekā sevišķa.

 * Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu „Randoms”.