RECENZIJA: Chvrches - "Every Open Eye"

© publicitātes

Skotu sintīpopa trio „Chvrches” no Glāzgovas ar meitenīgo vokālisti Lorena Meiberiju (strap citu, viņai ir jau 28) priekšgalā un elektroniskos agregātus pārvaldošajiem Aienu Kuku un Martinu Dohertiju arjergardā spoži debitēja 2013. gada nogalē, kad izdeva albumu „The Bones Of What You Believe” – mūzikas kritiķi jauno grupu cēla vai debesīs un pareģoja viņiem spožu nākotni.

Nu veikalu plauktos parādījies otrais albums – ar kādām emocijām to sagaidījuši „Chvrches” vērtētāji? Pēc topu rādītājiem spriežot, visnotaļ labi: ceturtā vieta Britu salās (debijas ripulis aizsniedzās līdz devītajai vietai) un astotā vieta Amerikā (iepriekš – 12.), taču diez vai šie bezkaislīgie cipari var kalpot par kādu kvalitātes mērauklu, jo pašlaik grupa vienkārši ir kļuvusi atpazīstamāka. Jaunais disks nekādus brīnumus nepiedāvā, „Chvrches” nav mainījušies un nav arī „aprīkojušies” ar brangiem producentiem, kuplu viesmūziķu sastāvu un citām ekstrām. Interesanti, ka jauno albumu glāzgovieši bija sākuši rakstīt savā pagraba studijā Glāzgovā, kad bija atgriezušies no pirmās plates turnejas – vienkārši un nepretenciozi.

PAR. Meiberijas spriganā balss ar simpātisko skotu akcentu laikam ir viens no galvenajiem „Chvrches” trumpjiem. No dziesmām – ar kaut ko aizķeras „High Enough To Carry You Over” (ja precīzāk, tad tās ievads) un „Empty Threat”, par kuru gan šīs grupas fani droši vien absolūti nebūs sajūsmā.

PRET. Joprojām nav skaidrs, kāpēc par „Chvrches” skan tik jūsmīgas atsauksmes. Jā, simpātiska mūzika, uz nerviem nekrīt, bet ne ar ko īpašu prātā arī nepaliek. Ierindas darbs – tas bija sakāms par „The Bones Of What You Believe”, tas pats arī par „Every Open Eye”.

* Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu „Randoms”.

Svarīgākais